research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
العمارة ذاتية النمو

Author: احمد طالب حميد حداد
Journal: Journal of University of Babylon مجلة جامعة بابل ISSN: 19920652 23128135 Year: 2017 Volume: 25 Issue: 6 Pages: 1926-1946
Publisher: Babylon University جامعة بابل

Loading...
Loading...
Abstract

This paper is an introduction intellectually and establish a new concept of the research is trying to formulate the basic vocabulary in light of the reality of contemporary and near-future global intellectual climate course. Near-Future architecture, trying to imitate human intellectually in their ability to decision-making and adaptation to environment and meet the functional and aesthetic requirements within the material body Structural. All this resembles the human body in its Biologic ability to perform its vital functions and adapts to the external environment and the employment of his body to control the mental awareness and perception and feel the external reality in all its complexity. This is a detailed link between the three scientific revolutions have led to the so-called civilization of the third wave. Therefore, the research will establish this paper intellectual base and the most important vocabulary of architecture in the light of these contemporary technical civilization and its future prospects of the nature of architecture a physical entity artificial intelligent conscious and able to adapt to different contexts around, and on the human service and meet different requirements .

تهدف هذه الورقة البحثية إلى تاسيس مدخلا فكريا لموضوع عمارة المستقبل في ظل واقع حال المناخ الفكري العالمي المعاصر والمستقبلي القريب الذي يمثل مفصلا للربط بين ثلاثة ثورات علمية ادت إلى ما تسمى بحضارة الموجة الثالثة. حيث تبنى البحث منهجا وصفيا تحليليا من خلال استعراض الدراسات السابقة في هذا المجال,وأهم مرتكزات الدراسات المستقبلية للحضارة الانسانية ، ليحصل على نتائج أهمها هو اعتبار الذكاء الانساني مثلا اعلى للعمارة. فعمارة المستقبل القريب تنمو وتتطور ذاتيا لانها تحأول محاكاة الانسان (بما يمثله من منظومة بيولوجية ونفسية متكاملة) في تطوره ونموه الفكري من خلال قدرتها على التعلم واتخاذ القرار وتكيفها مع البيئة وتلبية المتطلبات الوظيفية والجمالية ضمن جسم مادي تقني يحاكي جسم الانسان في قدرته البيولوجية في اداء وظائفه الحيوية وتكيفه مع البيئة الخارجية وتوظيف جسده لتحكم الوعي العقلي وادراك وتحسس الواقع الخارجي بكل تعقيداته. وتخلص هذه الورقة البحثية من خلال اطارها الفكري إلى بيان أهم مفردات العمارة في ظل الحضارة التقنية المعاصرة وما ستتنبا به من افاق مستقبلية لطبيعة العمارة ككيان مادي صناعي ذكي مدرك وقادر على التكيف مع السياقات المختلفة التي حوله وعلى خدمة الانسان واستيفاء متطلباته المختلفة.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic (1)


Year
From To Submit

2017 (1)