research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
LOW COST REVERSIBLE SIGNED CONVERTER
محولات الاشارة المعكوسة واطئة الكلفة

Author: Wisam haitham abbood وسام هيثم عبود
Journal: Journal of Engineering and Sustainable Development مجلة الهندسة والتنمية المستدامة ISSN: 25200917 Year: 2009 Volume: 13 Issue: 4 Pages: 106-111
Publisher: Al-Mustansyriah University الجامعة المستنصرية

Loading...
Loading...
Abstract

The image compression required signed data that has a symmetric about zero to improve the efficiency of the compression. The unsigned images will convert to signed images using 1’complement (1’C) converter or 2’complement (2’C) converter. The converter (1’C or 2’C) has two problems first is the transform is not reversible because the overlap in the last two values for 1’C or the first two values for 2’C. Second it is high cost for the general converter. The proposed method is a hybrid method between 1’C and 2’C make the overlap in the middle two values, that will give a reversible conversion and it has a very low cost for the general converter.

إن معظم أنظمة ضغط الصورة تحتاج إلى بيانات ممثلة بطريقة حمل الإشارة في حين إن بعض الصور تحزن بطريقة المقدار فقط. لذا فان عملية ضغط الصورة تحتاج إلى تحويل البيانات الممثلة بطريقة المقدار فقط إلى بيانات ممثلة بطريقة حمل الإشارة.إن هذه العملية تتطلب طرح مقدار مساوي لنصف القيمة القصوى. و تتم هذه العملية باستخدام المتمم الثنائي أو الأحادي الرقمي وكلتا الطريقتين تعد غير عكسية بسبب حصول تراكم في البيانات عند أول أو آخر قيمتين.إن الطريقة المقترحة تستخدم المتمم الأحادي للنصف الأول من البيانات و المتمم الثنائي للنصف الثاني وهذا التهجين سيؤدي إلى حصول تراكم في البيانات عند القيمتين الوسطى و التي ستمثل صفر موجب و صفر سالب و هذه القيمتين تكون متساوية في المقدار عند إجراء الحسابات إلا أنها تعيد قيم مختلفة عند إعادتها إلى بيانات ممثلة بطريقة المقدار. إضافة إلى أن هذه الطريقة سوف تعطي دائرة رقمية ابسط بكثير من تلك التي تعطيها الطريقتين الأساسية.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic and English (1)


Year
From To Submit

2009 (1)