research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
THE IMPACT OF INCOMPETENT CONTRACTOR ON THE PROJECT SCHEDULE
تأثير المقاول غير الكفؤ على الجدول الزمني للمشروع

Author: Samiaah M. Hassen Al-Tmeemy
Journal: Journal of Engineering and Sustainable Development مجلة الهندسة والتنمية المستدامة ISSN: 25200917 Year: 2017 Volume: 21 Issue: 3 Pages: 87-101
Publisher: Al-Mustansyriah University الجامعة المستنصرية

Loading...
Loading...
Abstract

The Iraqi construction remains challenging because of lack of basic amenities and is associated with enormous risks and terrorist actions. This status compels clients to wisely select the most efficient contractor that complies with both standard and special circumstances. This study aims to investigate the impact of choosing incompetent contractor on project schedule. The criteria of selection contractor that satisfy Iraqi construction industry were also investigated. Data were collected using an extensive historical data of 352 projects from the database of Diyala Governorate as well as conducting structured interviews with construction professionals from public organizations. Analysis of data showed that the current bidding process significantly impacts the performance of projects. In addition, the analysis revealed that the five most important criteria for selecting Iraqi contractors are: security and safety management, financial stability, past performance, relevant experience, and plant and equipment. Results would enhance the awareness of managers to the importance of tenders’ evaluation based on transparency and fairness.

يعاني قطاع البناء العراقي من عدم وجود المرافق الأساسية مقترنا بمخاطر الأعمال الإرهابية. هذا الوضع يفرض على اصحاب العمل ضرورة اختيار المقاول الأكثر كفاءة الذي يتوافق مع كل الظروف القياسية والخاصة .تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على تأثير المقاول غير الكفؤ على الجدول الزمني للمشروع كذلك الكشف عن اهم معايير اختيار المقاول لتنفيذ الاعمال الانشائية بما يلبي قطاع البناء والتشييد العراقية. تم استخدام البيانات التاريخية من 352 مشروعا من قاعدة البيانات من محافظة ديالى اضافة الى إجراء المقابلات المهيكلة مع المتخصصين في البناء من العاملين في الشركات الحكومية. أظهر تحليل البيانات أن لعملية تقديم العطاءات الحالية تأثيرات كبيرة على أداء المشاريع. بالإضافة إلى ذلك، كشف التحليل أن المعايير الخمسة الأكثر أهمية لاختيار المقاولين العراقيين المقاولين والتي تلائم ظروف العراق هي: إدارة الأمن والسلامة، الاستقرار المالي، الأداء في الماضي، الخبرة ذات الصلة، والآلات والمعدات. إن النتائج تعزز وعي المديرين بأهمية تقييم المناقصات على أساس الشفافية والعدالة.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2017 (1)