research centers


Search results: Found 24

Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by

Article
Detection of chlamydia and other bacteria in cervicitis.

Authors: Zainalabideen A. Abdulla زين العابدين عبد العزيز عبد الله --- Asmaa Z. Sheetawy اسماء زكي شيتاوي
Journal: Annals of the College of Medicine Mosul مجلة طب الموصل ISSN: 00271446 23096217 Year: 2007 Volume: 33 Issue: 1&2 Pages: 26-34
Publisher: Mosul University جامعة الموصل

Loading...
Loading...
Abstract

Objectives 1.To detect the presence of chlamydia in the cervix of symptomatic and asymptomatic cases of cervicitis 2. To conduct a full bacteriological identification of the microorganisms isolated from the cervix and vagina of the studied women 3. To study the association between chlamydial infection and negative bacterial cultures. 4.To evaluate the findings of wet preparation of vaginal swabs in chlamydia positive and negative cases. 5. To estimate the serum concentration of C-reactive protein (CRP) in chlamydia positive and negative cases.
Materials and methods: This study was conducted during the period from December 2003 up to June 2004. It included a total of 200 women; 120 women were suffering from symptomatic cervicitis and 80 were asymptomatic for any gynaecological problems. Two endocervical and one high vaginal swabs were collected from each patient. One of the two endocervical swabs was used for the detection of chlamydia by immunochromatographic card test and the second one was used for bacterial culture. The high vaginal swab was used for wet preparation, and bacterial culture. The sera of these patients were tested for serum CRP level.
Results: Chlamydia infection was detected in 34 (17%) of the total 200 cases studied. Among the symptomatic group, 19(15.9%) were found to be chlamydia positive, while among the asymptomatic group, 15 (18.7%) were chlamydia positive. The association of chlamydia with negative bacterial culture was found to be significant in symptomatic group of patients (p< 0.001), but not in the asymptomatic group (p>0.100). The wet preparation findings in chlamydia positive cases revealed that the increased numbers of PMN (>10/hpf) were statistically not significant in symptomatic group (p>0.194), but significant in the asymptomatic group (p<0.036). The association of chlamydia positivity with increased serum CRP level (> 6 mg/L ) was also found to be significant in both symptomatic and asymptomatic groups of cases (p <0.001). Also, The presence of clue cells and Trichomonas vaginalis infection increases the possibility of chlamydia infection.
Conclusions: The immunochromatographic card test for chlamydia antigens represents a rapid, informative and not an expensive method for the detection of chlamydia infection. The negative bacterial cultures increase the possibility of chlamydia infection in symptomatic cases, but not in the asymptomatic ones. The CRP level increases significantly in infections caused by chlamydia, but not by other bacteria.

الأهداف: التحري عن وجود الحراشف البرعمية في عنق رحم النساء اللواتي لديهن خمج الجهاز التناسلي العرضي والصامت.2.التعرف الكامل على الجراثيم المعزولة من عنق الرحم و المهبل للنساء تحت الدراسة. 3. دراسة العلاقة بين وجود الحراشف البرعمية و النتيجة السالبة للزرع الجرثومي. 4. دراسة نتائج التحضير المبلل للمسحة المهبلية في الحالات الموجبة والسالبة للحراشف البرعمية. 5.تحديد تركيز البروتين الفعال ث في الحالات الموجبة والسالبة للحراشف البرعمية.طرق إجراء البحث والمشاركون: أجريت الدراسة خلال الفترة من كانون الأول 2003 لغاية حزيران 2004 . تضمنت الدراسة على 200 امرأة و من ضمن هذه العينة مائة وعشرون امرأة كن يعانين من التهاب عنق الرحم العرضي و ثمانون امرأة أخرى كن لا يعانين من أعراض خمج الجهاز التناسلي. جمعت مسحتان من عنق الرحم و مسحة مهبلية من كل مريضة. المسحة الأولى لعنق الرحم استخدمت للكشف عن الحراشف البرعمية بواسطة فحص الفصل المناعي على البطاقة ،بينما استخدمت المسحة الثانية للزرع الجرثومي.أما المسحة المهبلية فقد استعملت للتحضير المبلل و الزرع الجرثومي. وتم قياس مستوى البروتين الفعال ث في مصل المريضات.النتائج: اكتشفت الإصابة بالحراشف البرعمية في 34 (17%) من المجموع الكلي للحالات المدروسة. وجدت الحراشف البرعمية في 19(15,8%) من بين 120امرأة ذوات الأعراض، بينما اكتشفت هذه الجرثومة في 15(18,7%) من بين80 امرأة من ذوات الخمج الصامت. وجد أن العلاقة بين الحراشف البرعمية ونتيجة الزرع الجرثومي السالبة كانت ذات فرق معنوي في الحالات العرضية (p<0.001) بينما كانت غير ذات فرق معنوي في الحالات الصامتة (p<0.100). العلاقة بين زيادة عدد الخلايا البيضاء المشكلة (متعددة) النواة في التحضير المبلل مع وجود الحراشف البرعمية كانت غير ذات فرق معنوي في الحالات العرضية(p > 0.194) بينما كانت ذات فرق معنوي في الحالات الصامتة( p < 0.036). كذلك كانت العلاقة بين وجود الحراشف البرعمية وارتفاع نسبة البروتين الفعال ث ذات فرق معنوي في كلا الحالات العرضية والصامتة (p < 0.001).الاستنتاج : أظهرت الدراسة أن الفحص الفصل المناعي على البطاقة يمثل طريقة سريعة ورخيصة لتشخيص الحراشف البرعمية. أن النتيجة السالبة للزرع الجرثومي يزيد من احتمالية الإصابة بالحراشف البرعمية.عدد الخلايا البيضاء المشكلة النواة في التحضير المبلل تزداد في حالات الإصابة بالحراشف البرعمية. و كان مستوى التركيز المصلي للبروتين الفعال ث أعلى في حالات الإصابة بالحراشف البرعمية من الجراثيم الأخرى.

Keywords

Chlamydia --- cervicitis


Article
Chlamydia trachomatis infection in antenatal and gynecological patients in Kirkuk city.
عدوى الكلاميديا ​​الحثرية في المرضى قبل الولادة وأمراض النساء في مدينة كركوك.

Author: Ayla Khedher Ghalib
Journal: The Medical Journal of Tikrit مجلة تكريت الطبية ISSN: 16831813 Year: 2013 Volume: 19 Issue: 1 Pages: 1-9
Publisher: Tikrit University جامعة تكريت

Loading...
Loading...
Abstract

Context:- In spite of the wide-ranging literature on prevalence of Chlamydia trachomatis infection in women, there are few studies on the relationship between Chlamydia infection, infertility & using of different methods of contraception. Objective:-To analyze the frequency of infection by Chlamydia trachomatis among fertile & infertile women & to assess role of using contraception in causing chlamydial infection. Design study: - Cross sectional study. Setting:- Gynecological & antenatal clinics in both Kirkuk general hospital & Azadi general hospital and also from private clinics. Sample :- An analysis of 600 swabs from 300 women was carried on during the period between 1st of October 2007 to 31st of December 2008. Main measurements:- The diagnosis of Chlamydia trachomatis infection was made by using rapid lateral immuno-chromatography device test. Results: 83(27.66 %) had Chlamydia trachomatis infection. Chlamydia co-infection with other microorganisms was significant P<0.05 specially with Candida sPP, Gardnerella vaginalis & Trichomonas vaginalis. Relationship between Chlamydia trachomatis infection & age was not significant P > 0.05 although the infection rate was higher in women aging from (15 to 25) years, ( 35.45 %). significant relationship P<0.05 was obtained between women using contraception & Chlamydia infection, the rate was( 31.48) %& women using intrauterine contraceptive device (IUCD) shows high rate( 46,80%) infection . Women in third trimester of pregnancy shows high rate (36.6 %) of chlamydial infection than women in first & second trimesters. abdominal pain 33% &vaginal discharge (31.63%) were more frequent symptoms of women with chlamydial infection comparing to other clinical presentations P<0.05. Chlamydia trachomatis highly occurred (15.33%) in specimen with pH ranging from7 to 8 than acidic pH, P<0.05. Relationship between Chlamydia distribution, type of genital swab & women infertility was not significant. Conclusion: The all rate of Chlamydia infection among women in Kirkuk city was high. Young aged women were more susceptible for getting chlamydial infection than elderly women. Contraception using especially IUCD shows high incidence of Chlamydia infection than other methods. Relationship

السياق : - على الرغم من الأدب واسعة النطاق على انتشار العدوى الكلاميديا ​​الحثرية في النساء ، وهناك عدد قليل من الدراسات حول العلاقة بين عدوى الكلاميديا ​​، والعقم و استخدام أساليب مختلفة لمنع الحمل. الهدف : لتحليل وتيرة العدوى عن طريق الكلاميديا ​​بين النساء و العقم و خصبة لتقييم دور وسائل منع الحمل في التسبب في العدوى الناجمة عن المتدثرة . تصميم الدراسة : - دراسة مقطعية . الإعداد: - عيادات أمراض النساء و الحمل في كل من المستشفى العام و مستشفى كركوك العام و ازادي أيضا من العيادات الخاصة . عينة : - وأجري تحليل مسحات من 600 300 امرأة في خلال الفترة ما بين 1 أكتوبر 2007 إلى 31 ديسمبر 2008 القياسات الرئيسية : - تم تشخيص عدوى الكلاميديا ​​الحثرية باستخدام السريع الجانبي اختبار جهاز المناعة اللوني . وكان 83 ( 27.66 ٪ ) عدوى الكلاميديا ​​الحثرية : النتائج. كان الكلاميديا ​​العدوى المشتركة مع الكائنات الدقيقة الأخرى P هامة < 0.05 خصيصا مع المبيضات SPP ، الغاردنريلة المهبلية و المشعرات المهبلية . كانت علاقة بين العدوى الكلاميديا ​​الحثرية و العمر لا P هامة > 0.05 على الرغم من أن معدل الإصابة كان أعلى في النساء الشيخوخة من ( 15-25 ) سنة، ( 35.45 ٪ ) . علاقة ذات دلالة P < 0.05 تم الحصول عليها باستخدام وسائل منع الحمل بين النساء و عدوى الكلاميديا ​​، كان معدل ( 31.48 ) ٪ و النساء اللواتي يستخدمن وسائل منع الحمل داخل الرحم الجهاز ( اللولب ) يظهر ارتفاع معدل ( 46،80 ٪ ) العدوى. النساء في الثلث الثالث من الحمل يظهر ارتفاع معدل ( 36.6 ٪ ) من العدوى الناجمة عن المتدثرة أكثر من النساء في الثلث الأول و الثاني . كانت آلام في البطن 33٪ و الإفرازات المهبلية ( 31.63 ٪ ) أعراض أكثر تواترا من النساء مع العدوى الناجمة عن المتدثرة مقارنة مع غيرها من العروض السريرية P < 0.05 . الكلاميديا ​​وقعت للغاية ( 15.33 ٪ ) في العينة مع درجة الحموضة تتراوح from7 إلى 8 من الرقم الهيدروجيني الحمضية، P < 0.05 . كان العلاقة بين توزيع الكلاميديا ​​، نوع مسحة التناسلية و العقم النساء يست كبيرة. وكان كل من معدل عدوى الكلاميديا ​​بين النساء في مدينة كركوك عالية : الاستنتاج. كانت النساء الذين تتراوح أعمارهم بين الشباب أكثر عرضة للحصول على العدوى الناجمة عن المتدثرة من النساء المسنات . وسائل منع الحمل باستخدام اللولب خاصة يبين ارتفاع نسبة عدوى الكلاميديا ​​من الأساليب الأخرى . علاقة


Article
CHLAMYDIA PNEUMONIAE: THE POTENTIAL CAUSE OF MULTIPLE SCLEROSIS

Authors: Alaa H. Khaliel علاء حسن خليل --- Ahmed A.H. Abbas احمد عبد الحسن عباس
Journal: IRAQI JOURNAL OF MEDICAL SCIENCES المجلة العراقية للعلوم الطبية ISSN: P16816579,E22244719 Year: 2016 Volume: 14 Issue: 2 Pages: 131-136
Publisher: Al-Nahrain University جامعة النهرين

Loading...
Loading...
Abstract

Background:Multiple sclerosis is an autoimmune disease, its etiology until know is unknown. Many studies suggested that the environmental risk factors one of them is chlamydia Pneumoniae may play a role in the initiation of the disease.Objectives:To investigate the relationship between previously Chlamydia Pneumoniae infection and multiple sclerosis disease initiationMethods:Sixty patients with multiple sclerosis (30 newly and 30 previously diagnosed), their ages ranged from 13 to 58 years were enrolled in the present study. They attended seeking for treatment or for the diagnoses of multiple sclerosis in outpatient clinic at the Medical City, Baghdad Teaching Hospital, Baghdad in the period from December 2014 till March 2015. In addition, thirty healthy volunteers their gender and ages were matched with patients group were participated as a control. We measured the anti chlamydia Pneumoniae IgG by ELISA technique.Results:The chlamydia Pneumoniae positivity in the multiple sclerosis patients was considerably higher than the control group but the variation was not significant (p > 0.05) and there was no difference between the previously and newly diagnosed multiple sclerosis patients.Conclusion:There is no statistically significant relationship between previously chlamydia Pneumoniae infection and MS disease.Keywords:Multiple sclerosis, chlamydia Pneumoniae


Article
Chlamydia trachomatous antibodies cross reaction with seropositive Toxoplasma gondii and Cytomegalovirus among women with abortion and outcomes of congenital abnormalities in Kirkuk City
التفاعل التصالبي للمستديمة الحثرية مع المصول الموجبة للمقوسة الكوندية وحمة المتضخم بين النساء اللواتي يعانين من الأجهاض ونواتج التشوهات الخلقية في مدينة كركوك

Author: Yahya Jirjess Salman يحيى جرجيس سلمان
Journal: Tikrit Journal of Pure Science مجلة تكريت للعلوم الصرفة ISSN: 18131662 Year: 2016 Volume: 21 Issue: 6 Pages: 1-5
Publisher: Tikrit University جامعة تكريت

Loading...
Loading...
Abstract

From 1st Jan2009 to31th of Dec 2009 a total of 1406 women sera with abortions and outcomes of congenital abnormalities in Kirkuk city were screened for infections like Chlamydia trachomatis, Toxoplasma gondii and cytomegalovirus (CMV).These agents were determined in sera using commercial Elisa diagnostic kits. Results of the study showed that CMV infection was more prevalent 39.74 % followed by Toxoplasmosis 16.37 %and Chlamydial infection 14.67 %.High rates of Toxoplasmosis and CMV were recorded among women aging from 15 to 25 year, while high of Chlamydial infection was recorded among women aging 26 to 35 years P<0.05. Sera of non-pregnant women reveal high rate of Chlamydial infection, while toxoplasmosis and CMV were exert in sera of pregnant women. High rates of IgM antibodies 8.33 %and 11.41 % were recorded with CMV and Chlamydia respectively compare to 3.84 % for toxoplasmosis ,P<0.05. Cross reactions rate among three microorganisms were detected in 29 sera with the rate 2.52 %, which divided in to 2.10 % for Chlamydia pulse Toxoplasma and 0.69 % for Chlamydia pulse CMV. Two serum samples show 0.54% of mixed IgM antibodies of Chlamydia, toxoplasma, CMV and rubella, the rate was 0.14 %. Conclusion: The present study demonstrates a strong association between the infectious agents (Chlamydia, Toxoplasma and CMV) and women abortion and congenital outcomes. It is therefore recommended that all antenatal cases with such history should be routinely screened for these agents. Chlamydia IgM test should be added to preventive tests prior to marriage and parallel to toxoplasma test, CMV and rubella during screening for women abortion and congenital anomalies.

من الفترة الأول من كانون الثاني 2009 لغاية 31 من كانون الأول2009 مسحت مصول 1406 أمرأة يعانين من الأجهاض والتشوهات الخلقية للتحري عن الخمج بالمستديمة الحثرية, المقوسة الكوندية وحمة المتضخم في مدينة كركوك .هذه العوامل الممرضة قدرت في المصول بأستخدام عدة الأليزا التجارية.النتائج الدراسة أظهرت نسبة أنتشار عالي 39.74 % لحمة المتضخم تبعها المقوسة الكوندية 16.37 % والمستديمة الحثرية 14.67 %. النسب العالية للمقوسات وحمة المتضخم سجلت في نساء اعمارهن بين 15 الى 25 سنة بينما أعلى نسبة للمستديمة الحثرية سجلت في نساء أعمارهن بين 26 الى 35 سنة. مصول النساء غير الحوامل أظهرت نسبة عالية للمستديمة الحثرية بينما مصول النساء الحوامل أظهرت نسب عالية من المقوسات وحمة المتضخم .سجلت النسب العالية التالية11.41 % و 8.33 % من الأجسام المضادة نمط (ام) مع المستديمة الحثرية و حمة المتضخم على التوالي مقارنة بالنسبة% 3.84 للمقوسة الكوندية. حددت التفاعلات التصالبية للعوامل الممرضة الثلاثة في 29 أنموذج و بنسبة 2.52 % والتي قسمت الى أعلى نسبة 2.10 % للمستديمة الحثرية +المقوسة الكوندية , و0.69%% للمستديمة الحثرية + حمة المتضخم. أنموذجين للمصول أظهرتا 0.14 % من الأجسام المضادة نمط (ام) للعوامل الممرضة التالية مشتركة (للمستديمة الحثرية +المقوسة الكوندية+ حمة المتضخم وحمة الحصبة الألمانية). الأستنتاجات: أظهرت نتائج الدراسة الحالية علاقة قوية بين العوامل الثلاثة وحالات الأجهاض, التشوهات الخلقية والعقم: لذلك يوصى شمول الللواتي يعانين من مثل هذه الحالات بالفحص المسحي للعوامل الممرضة الثلاثة. فضلا عن أضافة فحص الأجسام المضادة نمط (ام) للمستديمة الحثرية للفحوصات الوقائية قبل الزواج وبموازاة مع فحوص المقوسة الكوندية, حمة المتضخم وحمة الحصبة الألمانية عند حالات الأجهاض وتوقع التشوهات الولادية .


Article
The possible association between Chlamydia pneumoniae infection and asthma.

Authors: Haider Ahmed Shemran --- Haider S. Kadhim --- Mahmood Sh. Al-Zaidi
Journal: Journal of the Faculty of Medicine مجلة كلية الطب ISSN: 00419419 Year: 2010 Volume: 52 Issue: 3 Pages: 316-317
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract


Background: Many etiological factors have been implicated in the pathogenesis of Asthma like; viruses, bacteria and Chlamydia pneumoniae. This study focuses on the role of Chlamydia pneumoniae in asthma pathogenesis.Patients and Methods: The detection of Anti-Chlamydia pneumoniae antibodies IgA, IgM and IgG in patients by ELISA, for 35 patients, 18 asthmatic patients, 12 patients with chest infection with no history of asthma, and 5 apparently healthy as control subjects.
Results: The results showed that 80% and 70% of the patients were negative for anti- Chlamydia pneumonia antibodies IgA and IgM respectively, while significantly (p<0.05) high number (73%) of patients were positive for IgG, of which significant number (p<0.05) of them, 63% were asthmatic and 36% were non-asthmatic chest infection.
Conclusion: this study may support the association between Chlamydia pneumoniae and asthma.


Article
Laparoscopic Finding and Chlamydia Trachomatis Infection in Infertile Women
بالمنظار الحقائق وعدوى الكلاميديا ​​في المرأة العقيم

Author: Sabah Abd Al-kareem Al-Kattan ،Raghad Adel Mohammed
Journal: The Medical Journal of Tikrit مجلة تكريت الطبية ISSN: 16831813 Year: 2013 Volume: 19 Issue: 2 Pages: 315-324
Publisher: Tikrit University جامعة تكريت

Loading...
Loading...
Abstract

This study was done to explore the relationships between serum Chlamydia antibody and detection of tubal damage by laparoscopy in infertile women. Case series study design was used. It was conducted at Infertility Unit in Al-Batool Maternity Teaching hospital, Mosul, Iraq over one year period from January 2011 to January 2012. The study subjects were 121 infertile women. The mean age of them was 29±5.64 years; (range: 19 – 44). Two-third of them (65.0%) presents between 20-30 years old. From all patients consent was obtained for venous blood sample and then underwent diagnostic laparoscopy, venous blood samples were analyzed by enzyme linked immune sorbent assay for determination of Chlamydia IgG Ab. The results of the study revealed that Chlamydia IgG Ab was positive in 48 women (39.7%) while negative in 73 women (60.3%). Laparoscopic findings in women with Chlamydia positive antibody were tubal damage (distal or proximal occlusion of one or both fallopian tubes) 27.1%, adhesion (periadnexial adhesions) 31.3%. Endometriosis 18.8%, normal pelvis 22.9%, and laparoscopic findings in women with Chlamydia negative antibody were tubal damage 12.3%, tubal adhesion 23.3%, endometriosis 17.8%, and in normal pelvis 46.6%. It seems that there is a relationship between laparoscopic findings and serological tests for Chlamydia trachomaties infection in infertile women, so serology for Chlamydia trachomatis become an integral part of the fertility work up.

أجريت هذه الدراسة لاستكشاف العلاقات بين المصل الكلاميديا ​​الأجسام المضادة و الكشف عن الأضرار الأنبوبي بواسطة تنظير البطن في النساء المصابات بالعقم . تم استخدام تصميم دراسة سلسلة من الحالات . وقد أجريت عليه في وحدة العقم في مستشفى البتول التعليمي للولادة والموصل و العراق خلال فترة سنة واحدة خلال الفترة من يناير 2011 إلى يناير 2012. وكانت موضوعات الدراسة 121 امرأة بالعقم. وكان متوسط ​​العمر منهم 29 ± 5.64 سنة ؛ (المدى : 19 - 44) . الثلثين منهم ( 65.0 ٪ ) ويعرض بين 20-30 سنة . من تم الحصول على موافقة جميع المرضى لعينة الدم الوريدي ثم خضع ل تنظير البطن التشخيصي ، وقد تم تحليل عينات من الدم الوريدي قبل انزيم مرتبط المناعي فحص المواد الماصة لتحديد الكلاميديا ​​مفتش أب . وكشفت نتائج الدراسة أن الكلاميديا ​​مفتش أب كان إيجابيا في 48 امرأة ( 39.7 ٪ )، في حين السلبية في النساء 73 ( 60.3 ٪ ) . وكانت النتائج بالمنظار في النساء مع الكلاميديا ​​الأجسام المضادة إيجابية الضرر الأنبوبي ( انسداد البعيدة أو القريبة من واحد أو كلا قناتي فالوب ) 27.1 ٪ ، التصاق ( التصاقات periadnexial ) 31.3 ٪ . وكانت بطانة الرحم 18.8 ٪ ، 22.9 ٪ الحوض الطبيعي ، والنتائج بالمنظار في النساء مع الكلاميديا ​​الضد السلبي الضرر الأنبوبي 12.3 ٪ ، 23.3٪ التصاق البوق ، التهاب بطانة الرحم 17.8 ٪ ، وفي الحوض الطبيعي 46.6 ٪ . يبدو أن هناك علاقة بين نتائج بالمنظار والاختبارات المصلية لل عدوى الكلاميديا ​​trachomaties في النساء المصابات بالعقم ، لذلك الأمصال لل الكلاميديا ​​تصبح جزءا لا يتجزأ من العمل تصل الخصوبة .


Article
CHLAMYDIA TRACHOMATIS AND RECURRENT SPONTANEOUS ABORTION IN IRAQI PREGNANT WOMEN

Authors: Farouk K Hasan فاروق خالد حسن --- Amal H Salman أمال حسين سلمان --- Nidhal AM Mohammed نضال عبد المهيمن محمد
Journal: IRAQI JOURNAL OF MEDICAL SCIENCES المجلة العراقية للعلوم الطبية ISSN: P16816579,E22244719 Year: 2012 Volume: 10 Issue: 1 Pages: 42-46
Publisher: Al-Nahrain University جامعة النهرين

Loading...
Loading...
Abstract

BackgroundCertain infectious agents have been identified more frequently in cultures from women who have had a spontaneous pregnancy loss; these include Ureaplasma urealyticum, Mycoplasma hominis, and Chlamydia.ObjectiveThe aim of the study was to evaluate the frequency of Chlamydia trachomatis infection among women who experienced recurrent spontaneous abortion.MethodsA total of 119 women, age ranged from 23.9−28.5 years were enrolled in the current study and were classified into: Group A- Recurrent spontaneous abortion (RSA): n= 62 women, with a mean age of (28.5±0.68); Group B- non- recurrent spontaneous abortion (non-RSA): n= 34 women, with a mean age of (26.4±0.85) and group C- Control (successful pregnancy): n= 23 women, with a mean age of (23.9±0.88). From each patient and control blood and urine samples were collected. Urinalysis test strips including Leukocytes esterase in urine was done, and estimation of IgM levels against Chlamydia trachomatis in sera of patients was done using ELISA method.ResultsBased on ELISA screening assay, results showed a significant difference in the level of circulating C.trachomatis specific IgM antibody between group A and group C (p< 0.05) as well as between group B and group C (p< 0.01). Also highly significant positive correlation (r=0.401, p<0.001) between C.trachomatis acute infection and urine level of leukocyte esterase.ConclusionC.trachomatis infection is an important causative agent of miscarriages in women. C.trachomatis infection diagnostic procedures should be considered in screening tests during pregnancy.Key wordsChlamydia trachomatis, RSA, ELISA, Leukocytes esterase


Article
Prevalence of anti-Chalmydial Immunoglobulins in pregnant women in Al-Kadhimiya Teaching Hospital

Authors: Suhad M. Al-Hamdani --- Haider A. Shemran --- Haider S Kadhim --- Hassan Yasser
Journal: Journal of College of Education مجلة كلية التربية ISSN: 18120380 Year: 2010 Issue: 1 Pages: 59-70
Publisher: Al-Mustansyriah University الجامعة المستنصرية

Loading...
Loading...
Abstract

Background: The sexually transmitted microorganism Chlamydia trachomatis causes a medical problem world wide, especially for pregnant women as this infection may lead to different complications in pregnancy.Patient and Methods: In this study, 57 pregnant women with suspected Chlamydial infection were included from consultant clinic Al-Kadhimiya teaching hospital in Baghdad, with 17 pregnant women as control group. ELISA tests were done to detect the level of anti-chlamydial antibodies, IgM, IgG and IgA.Results: In our study we found IgM seropositivity to C.trachomatis in 85.96% of patients and 14.03 % of controls and similar results were found regarding IgG seropositivity in patients and control groups. IgA seropositivity to C.trachomatis was positive in 59.64% of patients and 40.35 % of controls. In our study we also found higher rates for seropositivity regarding antichlamydial antibodies of IgG, IgM and IgA types in patients with a history of more than one abortion compared to those who have negative history of abortionConclusion: Antichlamydial antibodies of IgA, IgG and IgM types were found to be elevated in the study group and this may reflect the incidence of infection of Chlamydia trachomatis in our patients. Moreover it may reflect the relation of infection to repeated abortion as there was a high level of antichlamydial antibody in patients with history of more than one abortion.

المقدمة: الكائن المجهري كلاميديا التراخومية والمنقول بالاتصال الجنسي يسبب مشاكل طبية عديدة في معظم انحاء العالم, لاسيما عند النساء الحوامل حيث ان هذه الاصابة قد تسبب مضاعفات عديدة ومختلفة للحوامل.المرضى وطريقة العمل: شملت هذه الدراسة 57 أمرأة حامل يشتبه بإصابتها بالكلاميدية مع 17 أمرأة حامل خالية من الاصابة. تم الفحص والتشخيص في العيادة الاستشارية للنساء الحوامل في المستشفى الكاظمية التعليمي في بغداد, حيث اجري فحص الاليزا (ELISA) لمعرفة مستوى مستضدات الكلاميديا من الانواع (A, G, M) في مصل الدم.النتائج: بينت النتائج بأن هناك 85.96% ارتفاع في مستوى مستضد (IgM) في المرضى مقارنة مع 14% لمجموعة السيطرة وكذلك نتائج مشابهة لمستضد (IgG). بينما نتائج مستضد (IgA) كانت 59,64% مرتفعة لدى المرضى و40.35% لمجموعة السيطرة. كما وأظهرت النتائج بأن هناك ارتفاع في نسب المستضدات الثلاثة للمرضى الذين لديهم تاريخ إجهاض متكرر بالمقارنة مع المرضى الذين ليس لديهم إجهاض سابق.الاستنتاجات: إن مستضدات الكلاميديا التراخومية مرتفعة في مجموعة البحث وهذا ممكن ان يعكس ارتفاع مستوى الإصابة بهذه الجرثومة. كما ويمكن أن نستنتج بأن قد يكون هناك ارتباط غير مباشرة بين نسبة الإصابة وعدد تكرار الإجهاض للمرضى المصابين.

Keywords

Chlamydia trachomatis --- IgG --- IgM --- IgA --- ELISA


Article
Evaluation of Chlamydia Trachomatis Antibodies In Women with Infertility

Author: May K. Ismail
Journal: Al-Mustansiriyah Journal of Science مجلة علوم المستنصرية ISSN: 1814635X Year: 2012 Volume: 23 Issue: 3 Pages: 21-28
Publisher: Al-Mustansyriah University الجامعة المستنصرية

Loading...
Loading...
Abstract

The obligate intracellular gram negative bacterium Chlamydia trachomatis is the most common sexually transmitted bacterial pathogen worldwide, especially among young adults; infection with this agent can be asymptomatic in 80% of women, which can make diagnosis and detection of the bacterium difficult. The sequelae of undetected and thus untreated infections like acute salpingitis and pelvic inflammatory disease (PID) lead not only to significant morbidity but far more importantly to infertility. Fifty-two of infertile women (duration of infertility was approximately 1-15 years) with age ranged between (25-40) years (30 ± 4.12) and 50 of both unmarried women and mothers with age ranged between (10-30) years (28.6 ± 5.34) were studied for their antichlamydial antibodies levels using enzyme linked immunosorbent assay (ELISA). The study showed significant increase in serum IgM, IgG, IgA levels (P< 0.05) in (42.3%), (25%), (3.8%) respectively of infertile women as compared to control group; while the prevalence of antibodies in control were(10%), (4%), (2%) for IgM,IgG and IgA respectively. Also there was a high positive relation between these antibodies levels and the age of the range of (28-32) years in infertile women. The study showed high levels of C.trachomatis antibodies in both infertile and unmarried women also; we suggest that routine screening programs for C.trachomatis are needed to prevent the development of reproductive sequelae for women before marriage

تعد الإصابة بالمتدثرات الحثرية Chlamydia trachomatis من أكثر الإصابات البكتيرية شيوعا بالعالم والتي تنتقل بالاتصال الجنسي وان ما يقارب 80%من النساء المصابات بهذا المرض لا تظهر عليهن أعراض الإصابة مما يؤدي إلى صعوبة تشخيص المرض.إن أحدى تبعات صعوبة التشخيص هي الإصابة بالتهاب الحوض والتهاب قناة فالوب الحاد مؤديا بالنتيجة إلى حدوث العقم. تضمنت هذه الدراسة 52 امرأة عقيمة (1- 15 سنة بعد الزواج) تراوحت أعمارهن بين (25-40) سنة ومعدل أعمارهن(30 ± 4.12) و50 امرأة مابين غير متزوجة وأم تراوحت أعمارهن بين (10-30) سنة ومعدل أعمارهن(28.6 ± 5.34) كمجموعة سيطرة. تم تقدير مستوى الغلوبيولينات المناعية (أضداد المتدثرات الحثرية) باستخدام تقنية الامتزاز المناعي المرتبط بالأنزيمELISA .أظهرت نتائج الدراسة وجود زيادة معنوية(p< 0.05) في مستوى الأضداد IgA, IgG, IgM إذ كانت (42.3%)، (25%)، (3.8%) على التوالي بالنسبة للنساء العقيمات مقارنة مع نتائج مجموعة السيطرة (10%)، (4%)، (2%) على التوالي. من ناحية أخرى بينت الدراسة أن هنالك ارتفاع ملحوظ في مستوى أضداد المتدثرات الحثرية لاسيما في النسوة العقيمات التي تراوحت أعمارهن بين (28-32) سنة. على ضوء نتائج هذه الدراسة فأن ارتفاع مستوى أضداد المتدثرات الحثرية قد لوحظ في مصول كل من النساء العقيمات وغير المتزوجات على حد سواء؛ مما يدعوا إلى ضرورة التحري الروتيني عن المتدثرات الحثرية لدى النساء قبل الزواج تحسبا للمشاكل المستقبلية المتعلقة بالإنجاب.الكلمات المفتاحية: المتدثرات الحثرية، العقم عند النساء، الغلوبيولينات المناعية ،ELISA


Article
Chlamydia Trachomatis and Rubella Antibodies among two Groups of Mothers and Their Newborn Babies in Baghdad City
مستضدات الكلاميديا تراكوماش الحصبة الالمانية عند مجموعة من الامهات واطفلهن في مدينة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

Abstract:Objective: This study was conducted to determine the sero-prevalence of rubella and Chlamydia trachomatis antibodies among group of women at time of their deliveries (normal vaginal and cesarean section) in University hospital Al-Kadhimyia in Baghdad city.Method: Serum specimens of 151 women with vaginal deliveries and 32 women with cesarean section and their babies were screened for rubella and chlamydia Trachomatis antibody levels by Mico ELISA method.Results: Chlamydia infection rate were higher among women with cesarean section and their newborn babies than among women with normal deliveries and their babies (40.6%, 25.2% and 28.1%, 21.9% respectively). Also, weak antibody levels were found among women with cesarean section and their newborn babies than among women with normal deliveries and their babies (71.9%, 53.6% and 68.8%, 52.3% respectively). Conclusion and recommendation: Both Chlamydia infection rate and rubella sero-negative antibodies were found to be higher among women and their babies following cesarean section than the group of women with normal deliveries and their babies. These finding highlight the need to instigate routine antibody testing for C. Trachomatis in pregnancy, and the need for rubella screening test for pregnant women at their first prenatal visit with standing orders for rubella vaccination after delivery together with reinforcement of rubella vaccination programKeywords: Chlamydia trachomatis, rubella antibodies, mothers, newborn

الملخص:الهدف:أجريت هذه الدراسة لتحديد وجود الأجسام المضادة للكلاميدياا تراكوماتس والحصبة الألمانية عند مجموعة من النساء وأطفالهن بعد الولادة الطبيعية ومجموعة أخرى من النساء وأطفالهن بعد العملية القيصرية في منطقة واحدة في مدينة بغداد. الطرائق: تم اخذ نموذج دم من 151 امرأة بعد الولادة الطبيعية و32 امرأة بعدالعملية القيصرية وأطفالهن ثم أجراء فحص الأليزا على نماذج الدم لمعرفة مستوى المضادات للكلاميديا و والحصبة الألمانية فيها.النتائج: كان معدل الأصابة بلكلاميديا أعلى عند النساء وأطفالهن بعد العملية القيصرية من النساء وأطفالهن بعد الولادة الطبيعية (40.6%، 25.2% و 28.1, 21.9%),كذلك كان وجود الأجسام المضادة والضعيفةضد الحصبة الألمانية أعلى عند النساء وأطفالهن بعد العملية القيصرية من النساء في المجموعة الأولى (71،9%, 53,6% و 68,8%, 52,3%).الاستنتاجات والوصايا: كان معدل الإصابة بلكلاميديا وضعف الأجسام المضادة ضد الحصبة الألمانية أكثر عند النساء بعد العملية القيصرية منه عند مجموعة الأمهات بعد الولادة الطبيعة. أظهرت هذه النتائج الحاجة إلى أجراء فحص دوري للكلاميديلا تراكوماتس عند النساء أثناء الحمل , كذاك الحاجة إلى أجراء فحص الحصبة الألمانية للحوامل عند أول زيارة لهم بعد ظهور الحمل, مع التشديد على إعطاء اللقاح ضد الحصبة الألمانية ا بعد الولادة عند الضرورة وتقوية برنامج اللقاحات ضد الحصبة الألمانية

Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (24)


Language

English (20)

Arabic and English (3)

Arabic (1)


Year
From To Submit

2019 (2)

2018 (3)

2017 (4)

2016 (2)

2015 (1)

More...