research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
Convolvulus Scammonia crude Alkaloids extract induces apoptosis through microtubules destruction in mice hepatoma H22 cell line
المستخلص القلويدي لأوراق نبات المديد Convolvulus Scammonia يحث الموت المبرج في خط خلايا سرطان الكبد الفأري H22 من خلال تحطيم شبكة النبيبات الخلوية الدقيقة

Loading...
Loading...
Abstract

This study evaluated the ability of crude alkaloids extracted from the leaves of Convolvulus Scammonia to distract the microtubule network of mice hepatocarcinoma cell line (H22), which is an invasive metastasis cell line. This assessment was carried out using the immunostaining technique. The extract was able to distract the microtubules of the cells under investigation after 60 min of exposure in a concentration as little as 20 µg/ml. when DAPI staining used, the cells apoptosis was not detected in this concentration and time. The apoptotic cell have been observed when the concentration of the alkaloid extract elevated up to 80 and 100 µg/ml during the mentioned exposure time. The cells were capable of recovering there native microtubules constriction after 12 hr of the alkaloid removal from the media. The extract concentration of 1mg/Kg/Bw efficiently inhibited H22 cell line tumor growth in vivo to 97.14% in mice after three weeks treatment compared to untreated control animals.

جرى في هذه الدراسة تحديد قدرة المستخلص القلويدي لأوراق نبات المديدConvolvulus Scammonia المحلي في تحطيم شبكة النبيبات الخلوية الدقيقة microtubule network لخط خلايا سرطان الكبد الفأري H22 والذي يعد من السرطانات العدوانية القادرة على الإنتقال من نسيج إلى أخر. قدرت تلك القابلية بإستخدام تقنية التصبيغ المناعي تمكن المستلخلص القلويدي من تحطيم شبكة الخيوط الدقيقة للخلايا تحت الدراسة خلال 60 دقيقة من التعرضها لتركيز لم يزد عن 20 مايكروغرام لكل مليلتر من الوسط . لم تظهر الخلايا التي تمتلك صفات الموت المبرمج عند إستخدام هذا التركيز عن تصبغ الخلايا بصبغة DAPI . ولكن عند زيادة التركيز إلى 80 و100 مايكروغرام لكل مليلتر وأكثر خلال نفس وقت التعريض المذكور بدأت الخلايا بالموت المبرمج . إستعادة الخلايا شكل شبكة الخيوط الخلوية الدقيقة الأصلي بعد 12 ساعة من إزالة المستخلص القلويدي من الوسط الزرعي . تمكن المستخلص القلويدي من تثبيط نمو الخلايا الورمية عند غرسها في الفأران السليمة بنسبة وصلت إلى 97.14 % بعد ثلاث أسابيع من معالجة تلك الفأران بجرعة مقدارها 1 ملغرام /كغم من وزن الجسم من المستخلص القلويدي.


Article
Effect of extraction Alkaloids from Zephyranthes candida induces cell death through destruction microtubules in (China hamster cell line)
تأثير استخراج القلويدات من مبيضات الزيفيرانتس التي تحث على موت الخلايا عن طريق تدمير النبيبات الدقيقة في ( خلية الهامستر الصيني )

Author: IsraaTareqAakool AL-Zerkani م.م.أسراء طارق عاكول
Journal: Diyala Journal of Medicine مجلة ديالى الطبية ISSN: 97642219 Year: 2018 Volume: 14 Issue: 2 Pages: 63-74
Publisher: Diyala University جامعة ديالى

Loading...
Loading...
Abstract

Background: In eukaryotic cells the cytoskeleton network consists of three major structural elements, microtubules, microfilament,and intermediate filaments. Tubulin is the basic protein of the MTs, molecules of tubulin arranged in dimmers consisting of two forms, α- tubulin and β-tubulin. They are continuously changeable structures.Taxanes and vinca alkaloids are inhibitors MTC that destabilize microtubules, there by suppressing their dynamics which required for proper mitotic function and effectively blocking cell regulation progression resulting in cell death.Objective: To evaluate the capability of alkaloids taken away from leaves of Zephyranthes candidato divert the MTC network of (CHO), which is an aggressive metastasis cell line. Patients and Methods: In our experiments we used the mouse CHO cell line. This cell line was obtained from the Department of Biology,Faculty of Medicine, Wuhan University, China. The cells were grown in Dulbecco’s Minimal Essential Medium (DMEM) (PAA Laboratories GmbH, Linz, Austria), supplemented with 10% fetal bovine serum, 2 mM glutamine, 100 Uml–1 penicillin, and 100 μg ml–1 streptomycin (PAA Laboratories, Austria) in a humidified atmosphere of 95 % air and 5 % CO2 at 37 °C.Zephyranthes candida crude alkaloid extract treated cells were cultivated over microscopic cover slips, washed three Times for 4 min with PBS (pH 6.9) and fixed by 3% paraformaldehydein PBS. The ability of alkaloid extract to inhibit CHO tumor cells growth in vivo was assessed; forty mice were injected subcutaneouslyin the right dorsal with this tumor cells, after the tumor developed to 8-1 mm2, and eliminating the animalsthat did not develop tumors, the animals were divided to three groups each one with ten individuals.Results: The extractor was capable of divert the MTC of the cells below realization after 1hr of in sinuation in a focus as little as possible 20 μg/ml. while DAPI staining used, the cells death was not check in this focus and time. The cell death have been spotted when the focus of the alkaloid reproducer raised up to 80 and 100 μg/ml through the aforesaid exposure time. The cells were able to improving there native MTC contraction after 12 hr of the alkaloid deletion. The excerpt focus of 1mg/Kg/Bw competently prevent CHO cell line cancer development in vivo to 97.14% after 3 weeks therapy contrast to natural control.Conclusion: The invasive species H22 cells offer changesin the preparation of their MTC at a focus of Zephyranthes candida leaf alkaloids excerpt as low as 20 μg/ml focus after 1hr of exposuretime.

خلفية الدراسة: تتكون خلايا الهيكل الخلوي في الخلايا حقيقية النواة من ثلاثة عناصر هيكلية رئيسية واانبيبات الدقيقة، وخيط، وخيط متوسط . التوبولين هو البروتين الأساسي لل MTs ، تكون جزيئات التوبولين مرتبة في المخفتات و تتكون من نوعين ، تويولين أ- وتويولين ب . فهي هياكل متغيرة باستمرار. تاكسانس وقلويات فينكا هي مثبطات MTC التي تزعزع استقرار النبيبات الدقيقة عن طريق تثبيط ديناميكيتها التي تتطلب وظيفة الانقسام السليمة وفعالية منع تنظيم الخلية مما يؤدي إلى موت الخلية . اهداف الدراسة: هدفت هذه الدراسة الى تقييم قدرة القلويدات المأخوذة من أوراق zephyranthes candidato شبكة MTC) ) من (CHO)، وهي عبارة عن خط خلية ثانوي للورم خبيث.المرضى والطرائق: استخدمنا في تجاربنا فأرة ,CHOوقد تم الحصول عليها من قسم الطب، جامعةالصين. تمتلك الخلية في Dulbecco Essential Medium (DMEM) Laboratories GmbH، 100) Austria) ، مع 10٪ من مصل بقري جنيني ، 2 ملغم الجلوتامين ، ل %95 (مختبرات PAA ، النمسا) في جو مرطب يزرع فوق ثاني أكسيد الكربون في 37م Zephyranthes candida القلويد الخام حيث يتم معالجة الخلايا بالمستخلص 3٪ فوق غطاء الشريحة المجهرية ، وغسل ثلاثة مرات لمدة 4 دقائق مع PBS (pH 6.9) وتم تقييم قدرة مستخلص القلويات على تثبيط نمو خلايا الورم CHO في الجسم الحي , تم حقن أربعين فأر تحت الحقبة الظهرية اليمنى بهذه الخلايا الورمية ، بعد تطور الورم إلى 8-1 مم 2 ، والقضاء على الحيوانات التي لم تطور الأورام ، تم تقسيم الحيوانات إلى ثلاث مجموعات كل واحدة مع عشرة أفراد.النتائج: كان المستخرج قادرة على تحويل MTC من الخلايا بعد ساعة واحدة ولا يوجد خطأ في التركيز و باقل قدر ممكن يصل 20 مل في حين تستخدم DAPI في التلطيخ، كان موت الخلايا يتحقق في تركيز واوقات معينة . وقد تم رصد موت الخلية عندما يصل تركيز مولد قلويدات إلى 80 و 100 Hg / ml في الوقت المذكور أعلاه. كانت الخلايا قادرة على تطوير انكماش MTC بعد 12 ساعة من حذف القلويد. التركيز المقتطف من 1mg / Kg Bw بشكل فعال في منع تطور سرطان خلايا خط CHO في الجسم الحي إلى 97.14 ٪ بعد علاج لمدة 3 أسابيع على النقيض من السيطرة الطبيعية.الاستنتاجات : تقديم التغييرات في خلايا H22 للأنواع الغازية في إعداد MTC الخاصة بهم و انخفاض تركيز اZephyranthes الذي يصل إلى 20 ميكروغرام / مل بعد 1 ساعة من زمن التعرض .

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

English (2)


Year
From To Submit

2018 (1)

2012 (1)