research centers


Search results: Found 3

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Article
جماليات التصميم في رسوم الفن الرقمي

Authors: علي عطية موسى السعدي --- رنا اسكندر حسين عجام
Journal: Journal of University of Babylon مجلة جامعة بابل ISSN: 19920652 23128135 Year: 2018 Volume: 26 Issue: 1 Pages: 228-257
Publisher: Babylon University جامعة بابل

Loading...
Loading...
Abstract

This research is about studying (Design Aesthetics in Digital Art Graphics), the research examined the nature of the concept and mechanisms functioned in digital art graphics, the research identified by answering the following question: What is the aesthetic effect of design techniques in digital art achievement?The chapter also contains the aim of the research: know the aesthetics of design in digital art graphics. The limits of the research were limited to the study of digital 2D drawings for the period (2009-2015), taken from the websites of personal artists on the Internet and virtual galleries. Terms also defined.The second chapter dealt with the design in the art of drawing (elements and foundations) and also included the digital art and design techniques in its work. The third chapter dealt with the research procedures that included the research society, the research sample, the research methodology, the research tool. The fourth chapter included the main findings and conclusions of the current research.The researcher came to a number of conclusions based on the analysis of samples, in addition to the theoretical framework as follows:4.Design formulations are influenced by digital art drawings, the aesthetic and stylistic search data of the artist, the organizational process in the artwork, the artist's skill in painting, and the computer's support for his abilities.5.As the application of colors and shadows within the digital drawing technique depends on the artist's vision of a free aesthetic composition, the nature of the forms varies within the digital collage productions and through its dependence on external input sources Different.6.The work of digital editing technology has a great ability to simulate the reality, because the tools of this technology to implement the entries of realistic vocabulary, and with high accuracy and the use of graphic entries, to achieve the purpose of the artist according to aesthetic vision. Victor technology provides the ability to maintain the accuracy of the forms entered into them, Provides the artist with ease in dealing with the form in addition to the possibility of preserving the details within the limits of the work of art.

تناول البحث الحالي (جماليات التصميم في رسوم الفن الرقمي) فدرس طبيعة المفهوم وآليات اشتغاله في رسوم الفن الرقمي، وقد أحتوى على أربعة فصول، أهتم الفصل الأول بالإطار المنهجي للبحث ممثلاً بمشكلة البحث التي تحددت بالإجابة على السؤال الآتي:ما الأثر الجمالي الذي عكسته تقنيات التصميم في المنجز الفني الرقمي؟وكذلك احتوى الفصل على هدف البحث: تعرّف جماليات التصميم في رسوم الفن الرقمي. فيما اقتصرت حدود البحث على دراسة رسوم الفن الرقمي ثنائية الابعاد للمدة (2015-2009)، المأخوذة من مواقع الفنانين الشخصية على الانترنيت، وصالات العرض الافتراضية. وتم فيه تحديد المصطلحات.أما الفصل الثاني فقد أحتوى على مبحثين تناول المبحث الاول التصميم في فن الرسم (العناصر والأسس) وتضمن المبحث الثاني الفن الرقمي وتقنيات التصميم في اعماله، وتناول الفصل الثالث إجراءات البحث الذ ي أحتوى على مجتمع البحث، وعينة البحث، ومنهج البحث، وأداة البحث، وتحليل نماذج عينة البحث، أما الفصل الرابع فقد تضمن أهم النتائج والاستنتاجات للبحث الحالي.توصلت الباحثة الى جملة من النتائج استناداً إلى ما تقدم من تحليل العينات، فضلاً عمَّا جاء به الإطار النظري وعلى النحو الآتي:1.تتأثر الصياغات التصميمية في رسوم الفن الرقمي، بمعطيات البحث الجمالي والاسلوبي لدى الفنان، ووفقاً للعملية التنظيمية في العمل الفني، إضافة لإمكانيات المهارة في الرسم التي يتمتع بها الفنان، وما يوفره الحاسوب في دعم لقدراته.2.تجمع الأشكال المنتجة بتقنية الكسيرات بين البساطة والتعقيد، لتعطي العمل بناء تكويني له قيمته الجمالية، ويعتمد تطبيق الألوان والظلال ضمن تقنية الرسم الرقمي إلى رؤية الفنان في تكوين جمالي حر، تتنوع طبيعة الأشكال ضمن نتاجات الكولاج الرقمي وباعتمادها على مصادر المدخلات الخارجية المختلفة.3.تتميز الاعمال ضمن تقنية المونتاج الرقمي بإمكانية كبيرة في محاكاة الواقع، لما توفره ادوات هذه التقنية من تنفيذ إدخالات للمفردات الواقعية، وبدقة عالية واستخدام ادخالات الرسوم، لتحقيق غرض الفنان على وفق رؤية جمالية، توفر تقنية الفكتور إمكانية الحفاظ على دقة الأشكال المدخلة ضمنها، الذي يوفر للفنان سهولة في التعامل مع الشكل إضافة إلى إمكانية المحافظة على تفاصيله ضمن حدود العمل الفني.


Article
Copyright Protection of Digital Artwork Image based on Robust Watermarking Technique
حماية حقوق التأليف والنشر لصور الفن الرقمية على أساس تقنية العلامة المائية القوية

Author: Methaq T. Gaata ميثاق طالب كاطع
Journal: Iraqi Journal of Information Technology المجلة العراقية لتكنولوجيا المعلومات ISSN: 19948638/26640600 Year: 2017 Volume: 7 Issue: 4 اللغة الانكليزية Pages: 164-179
Publisher: iraqi association of information الجمعية العراقية لتكنولوجيا المعلومات

Loading...
Loading...
Abstract

In this paper, a robust watermarking technique based on frequency domain has been proposed as a way to guarantee the copyright protection of digital art images. The main idea is based on generate the QR code as a watermark information from the host art image and then embed the generated QR code into same digital art image. The specific frequency DCT coefficients have been selected in carefully in order to embed the watermark information with less distortion as possible. The QR code can be extracted from watermarked art image without need to original art image. The art image is transformed from RGB color space into YCbCr space in order to achieve the optimal trade-off between imperceptibility and robustness. Experimental results show the proposed technique is robust against several of common attacks, including median filter, erosion operation, and JPEG compression.

في هذا البحث، تم أقتراح تقنية قوية للعلامة المائية اعتمادا على المجال الترددي لضمان حماية حقوق الطبع لصور الفن الرقمي. الفكرة الاساسية تعتمد على توليد رمز الاستجابة السريع بأعتباره معلومات العلامة المائية من صورة الفن الرقمية المستضيفة ومن ثم اخفاء رمز الاستجابة السريع المتولد في نفس الصورة الفن الرقمية. معاملات تحويل الجيب تمام الترددي تم أختيارها بعناية لغرض اخفاء معلومات العلامة المائية باقل تشوية ممكن. رمز الاستجابة السريع يمكن ان يتم استرجاعه من صورة الفن الرقمي التي تحتوي العلامة المائية بدون الحاجة الى الصورة الاصلية قبل الاخفاء. صورة الفن يتم تحويلها من المجال اللوني RBG الى المجال اللوني YCbCr من اجل تحقيق امثل تسوية بين المتانة وعدم الادراك. النتائج العملية بينت ان التقنية المقترحة قوية ضد العديد من الهجومات التي شملت المرشح المتوسط و عملية التعرية و الضغط بJPEG.


Article
Digital Art New Self View in Produce Design Station for Wallpaper Art Using (Corel Draw
الفن الرقمي رؤية ذاتية جديدة في أنتاج مخططات تصميمية تجريبية لفن الجداريات برنامج ( Corel Draw ) إنمودجاً

Authors: Moshtaq A. Al-Hakem مشتاق عبد المطلب الحكيم --- Ahmed A.Kathom أحمد عبيد كاظم
Journal: Adab Al-Kufa مجلة اداب الكوفة ISSN: 19948999 Year: 2019 Volume: 1 Issue: 39 Pages: 283-304
Publisher: University of Kufa جامعة الكوفة

Loading...
Loading...
Abstract

The digital arts and multimedia are an effective component in achieving the necessary link between the physical and material elements in the content and structure of the work of art. Digital art calls for the abolition of the boundaries between the artist and the recipient and the widening of the boundaries of circulation. The digital technology provided the designer with the characteristics of steadfastness to creative ideas imagined through a diverse visual system Quality and speed in the production of experimental design schemes for the walls combining the mechanisms of creative and technical thinking, but to unleash the human imagination to move forward and make it impossible, and the art of murals in the era The digital is an embodiment of ideas and speeches that seek to persuade people in the propaganda and media aspect of a tradable cultural commodity and commercial and artistic marketing in a digital environment capable of producing the symbol. We seek to bring out the historical memory of human civilization from its local dimension to acquire global and human dimensions through attendance in the virtual worlds and contributing to the general creativity To humanity through a conscious exercise of cultural identity and making it in contact with the language of the other and close to the artist's sense and sense of self-perception within a free imagination based on the awareness of knowledge and talent in delivering its cultural message

تعد الفنون الرقمية والوسائط المتعددة مكونً فاعلاً في تحقيق الارتباط الضروري بين العناصر التشكيلية المادية في جانب مضمون العمل وبنيته التشكيلية ، فالفن الرقمي يدعو إلى إلغاء الحدود بين الفنان والمتلقي وأتساع حدود التداول ، فالتقنية الرقمية قدمت للمصمم مميزات الصمود أمام الأفكار الإبداعية المتخيلة من خلال منظومة بصرية متنوعة ومتعددة متناهية الدقة والجودة والسرعة في أنتاج مخططات تصميمية تجريبية لجداريات تجمع بين آليات التفكير الإبداعي والتقني بل أطلاق العنان للمخيلة الإنسانية لتسير إلى الأمام وجعلها تنتج المستحيل . علماً أن البحث الحالي يتكون من أربعة فصول ، الفصل الأول يتناول الإطار المنهجي والفصل الثاني الإطار النظري والفصل الثالث إجراءات البحث والفصل الرابع نتائج البحث . ومن هذه النتائج جاءت جداريات الفن الرقمي لتؤكد على الجذر المؤسس للوجود وهو الخيال أو الصورة الذهنية للخبرات والتجارب الإنسانية لحضارة وادي الرافدين في جانب الأسطورة والتراث ما بين ما هو حسي وعقلي ومعرفي وإبداعي بالإمكان تداولها ضمن روية ذاتية لهوية محلية متفردة بالانجاز والعطاء الحضاري .

Listing 1 - 3 of 3
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (3)


Language

Arabic (2)

English (1)


Year
From To Submit

2019 (1)

2018 (1)

2017 (1)