research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
Deep Learning Machine using Hierarchical Cluster Features

Authors: Sara Salman --- Jamila H. Soud
Journal: Al-Mustansiriyah Journal of Science مجلة علوم المستنصرية ISSN: 1814635X Year: 2018 Volume: 29 Issue: 3 ICSSSA 2018 Conference Issue Pages: 82-93
Publisher: Al-Mustansyriah University الجامعة المستنصرية

Loading...
Loading...
Abstract

Deep learning of multi-layer computational models allowed processing to recognize data representation at multiple levels of abstraction. These techniques have greatly improved the latest ear recognition technology. PNN is a type of radiative basis for classification problems and is based on the Bayes decision-making base, which reduces the expected error of classification. In this paper, strong features of images are used to give a good result, therefore, SIFT method using these features after adding improvements and developments. This method was one of the powerful algorithms in matching that needed to find energy pixels. This method gives stronger feature on features and gives a large number of a strong pixel, which is considered a center and neglected the remainder of it in our work. Each pixel of which is constant for image translation, scaling, rotation, and embedded lighting changes in lighting or 3D projection. Therefore, the interpretation is developed by using a hierarchical cluster method; to assign a set of properties (find the approximation between pixels) were classified into one.

التعلم العميق للنماذج الحسابية متعددة الطبقات بمعالجة التعرف على تمثيل البيانات على مستويات متعددة من التجريد. هذه التقنيات حسنت بشكل كبير أحدث تقنيات التعرف على الأذن. PNN هو نوع من الأساس الإشعاعي لمشكلات التصنيف ويستند إلى قاعدة اتخاذ القرار في Bayes ، مما يقلل من الخطأ المتوقع في التصنيف. في هذه الورقة ، يتم استخدام ميزات قوية للصور لإعطاء نتيجة جيدة ، وبالتالي ، استخدمنا طريقة SIFT احدى الطرق القوية لايجاد بكسل القوي وذلك بعد ما قمتا بتحسين وتطوير الطريقة التي تعتبر واحدة من الخوارزميات القوية في المطابقة المطلوبة للعثور على بكسلات الطاقة. توفر هذه الطريقة ميزة أقوى على الميزات وتعطي عددًا كبيرًا من البكسلات القوية ، والتي تعتبر مركزًا وتهمل الجزء المتبقي منها في عملنا.كل بكسل منها ثابت لتغيرات الصور ، التدريج ، الدوران ، والإضاءة المدمجة في الإضاءة أو الإسقاط الثلاثي الأبعاد. لذلك ، يتم تطوير التفسير باستخدام أسلوب نظام تسلسل هرمي؛ لتعيين مجموعة من الخصائص (العثور على التقريب بين البكسلات) تم تصنيفها إلى واحد.


Article
Using Cluster Analysis In Determining The Variables Affecting The Evaluation The Growth Of Children At Different Levels
استخدام التحليل العنقودي في تحديد المتغيرات المؤثرة على تقييم نمو الاطفال عند مستويات العمرية المختلفة

Author: كولاَلة دلشاد معروف
Journal: journal of Economics And Administrative Sciences مجلة العلوم الاقتصادية والإدارية ISSN: 2227 703X / 2518 5764 Year: 2016 Volume: 22 Issue: 93 Pages: 468-483
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

In light of the increasing interest in Child-rearing in nurseries and kindergartens and the most important experiences gained by the child at this stage that form the basis for the subsequent stages of her/his physical mental and social growth.The significance of the research concentrates the need to asses the affecting variables on the child growth to create opportunities for her/him to have intact rearing.The research also aims to classify these variables at each age level and highlight its moral role.The problem of the research is the lack of clarity of different variables impact of the child growth in different age levels in nurseries and kindergartens in the city of Sulaymaniyah.The research assumes that there are signs of the variables that have a significant relationship to assess the child's growth at every age levels.The research has adopted cluster analysis as one of multivariate analysis methods as it is characterized by working for classification, and the concentrated method has been used for classification of affected variables in children growth at different age levels and the use of detect the analysis factors in variables with high correlation at each age levels.The research found out that at the level age (3-4) years the variables of mental, emotional and social growth properties have clearly been saturated on many factors of this level and age level(4-5) years, depending on the factor analysis many saturated variables appeared as the characteristics of mental, physical and emotional growth properties.And at the level of age (5-6) years the mental and physical variables properties have been saturated and semi-completed compatibility emerged when both age levels (4-5)and (5-6) between variables saturation on the factors with compatibility in the cluster analysis results.

في ضوء تزايد الاهتمام بتريبة الطفل في دورالحضانة ورياض الاطفال وأهم الخبرات التي يكتسبها الطفل في هذه المرحلة العمرية التي تشكل ركيزة لمراحل نموه الجسمي والعقلي والاجتماعي لاحقاً.وأهمية البحث تكمن في الحاجة لتقييم المتغيرات المؤثرة على نمو الطفل لتهيئة الفرص له للتربية السليمة.ويهدف البحث في تحديد المتغيرات المؤثرة على نمو الاطفال باستخدام التحليل العاملي وتصنيف تلك المتغيرات في عناقيد عند كل مستوى عمري وأبراز دورها المعنوي.ومشكلة البحث في دراسة مدى تأثير المتغيرات المختلفة على نمو الطفل في مستويات العمرية المختلفة في دور الحضانة ورياض الاطفال في مدينة السليمانية (اقليم كردستان العراق).ويفترض البحث أن هناك مؤشرات للمتغيرات(اعتمد البحث على اسلوب الاستبانة في الحصول على البيانات من دور الحضانة ورياض الاطفال وذلك بتوزيع الاستمارات بشل عشوائي) التي لها علاقة جوهرية على تقييم نمو الطفل عند كل مستوى عمري (على اساس خصائص النمو الحركي, الاجتماع ,والعقلي والعاطفي ).واعتمد البحث اسلوب التحليل العنقودي (Cluster analysis) كأحدى طرائق تحليل متعدد المتغيرات الذي يتميز بأنه يعمل من اجل التصنيف. باستخدام الطريقة المركز المتوسط (centroied method) في سبيل تحديد المتغيرات المؤثرة في نمو الاطفال , واستخدام أسلوب التحليل العاملي(factor analysis) للكشف عن المتغيرات ذات الارتباط العالي ولإيجاد العلاقة بين المتغيرات وتفسير النتائج المستخلصة مع كل مستوى عمري.وتوصل البحث إلى إنه عند المستوى العمري(3-4) سنوات كانت متغيرات خصائص النمو الفكري والحركي، العاطفي والاجتماعي قد تشبعت بشكل واضح . والمستوى العمري (4-5) سنوات ظهرت العديد من المتغيرات المشبعة وهي خصائص النمو الفكري والحركي والنمو العاطفي. وعند المستوى العمري (5-6) سنوات تشبعت عوامل متغيرات خصائص النمو العقلي والحركي.كما ظهر توافق شبه تام عند المستويين العمريين (4-5) و(5-6) بين تشبعات المتغيرات على العوامل مع توافق في نتائج التحليل العنقودي.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

Arabic and English (1)

English (1)


Year
From To Submit

2018 (1)

2016 (1)