research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Physiological harmony of hormones related to the thyroid gland function in cretinous sheep
التناغم الفسيولوجي للهرمونات المتعلّقة بوظيفة الغدّة الدرقيّة في الأغنام القميئة

Author: Hassan, A-S. U. عبد الصمد عليوي حسن
Journal: journal of al-qadisiyah for pure science(quarterly) مجلة القادسية للعلوم الصرفة (فصلية). ISSN: 19972490 Year: 2015 Volume: 2 Issue: 20 Pages: 1-13
Publisher: Al-Qadisiyah University جامعة القادسية

Loading...
Loading...
Abstract

The present study showed that cretinous rams and ewes revealed an obvious elevation of TSH values accompanied with a declined values of both T3 and T4 from the same samples. Each of these results revealed significant differences in probability values under 0.05 (p< 0.05) when compared with samples from normal sheep of the same species. It can be concluded that cretinous sheep had a disturbance in thyroid physiology opened the hypothesis that it is primary hypothyroidism type.

أظهرت هذه الدراسة أن الأكباش والنعاج القميئة أظهرت إرتفاعاً واضحاً في قيم TSH مصحوبة بقيم منخفضة لكل من هرموني T3 و T4 من نفس العيّنات. كل من هذه النتائج كشفت عن إختلاف كبير في القيم الإحتماليّة تحت 0.05 (p< 0.05) عند مقارنتها مع عيّنات من الأغنام الطبيعيّة من نفس الأنواع. إنّ الإستنتاج الواقعي لدراستنا يبيّن أنّ الأغنام القميئة عانت إضطرابات في فسيولوجيا إفراز هرمونات الغدّة الدرقيّة ممّ يسند فرضيّة أنّ هذا النوع من العلل هو قصور الإفراز الدرقاني من النوع الإبتدائي.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2015 (1)