research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Violence, Fear, and Desire in The Plays of Harold Pinter
العنف , الخوف , و الرغبة في مسرحيات هارولد بنتر

Author: Suha Bahr Fayadh
Journal: Journal of the College of Languages مجلة كلية اللغات ISSN: 20479279 25203517 Year: 2015 Issue: 32 Pages: 216-235
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

Harold Pinter is a great British playwright. In many of his plays, the characters can find security neither in their surroundings nor in an understanding relationship with others, and finally they are driven into a state of isolation and loss. The basic interest of this paper is to investigate the thematic development in Pinter’s early plays, from The Room to The Lover. The change is from menace to fear and then to desire, which requires different uses of violence. Violence emerges with the arrival of an unexpected visitor at the door,and by the end of the play, someone has defeated the other. Pinter builds up in The Room an atmosphere of ambiguity and insecurity. He compares between the cruelty and coldness of the outside world to the warmth and comfort of the room which Rose considers as her safe heaven. In The Dumb Waiter, the audience enjoy the comedy that is embodied in violence. Gus’s character reinforces our desire to look for the truth, confront our fear and injustice, and to assert our individual character. The matchseller’s motives in A Slight Ache tormentsEdward and arouse his fears and nervousness. The matchseller is a threat to his existence.Finally, Flora presents herself to the matchseller,leaving her husband broken and lonely in vast emptiness.

هارولد بنتر هو كاتب بريطاني عظيم ,فقد قدم في العديد من مسرحياته شخصيات لا تجد الامان في محيطها الذي تعيش فيه ولا في علاقتهم مع الاخرين, و أخيرا فهم ينجرفون الى حالة من العزلة والضياع. هذا البحث يبين التطور الموضوعي لمسرحيات بنتر من مسرحية الغرفة الي مسرحية العشيق. من الخطر الى الخوف ومن ثم الى الرغبة , فأن هذة الموضوعات تتطلب أوجه مختلفة للعنف. يظهر العنف مع وصول زائر يقف عند الباب, اذ مع نهاية المسرحية شخص ما يهزم الاخر. يخلق بنتر في مسرحية الغرفة جو من الغموض و عدم الطمأنينة, فهو يقارن بين قساوة وبرودة العالم الخارجي مع الراحة والدفء في الغرفة التي تعتبرها روز جنتها الامنة. يستمتع الحضور في مسرحية النادل الصامتبالكوميديا التي يضمنها الكاتب في العنف.عززت شخصية غاس فينا الرغبة في البحث عن الحقيقة, مواجهة الخوف و الظلم , و تأكيد شخصيتنا الفردية. دوافع بائع الثقاب في مسرحية الالم الطفيف تعذب ادورد و تثير مخاوفه و اعصابه, فهو تهديد لوجوده. تقدم فلورا نفسها الى بائع الثقاب تاركا زوجها وحيدا و محطما في الفراغ الواسع. مسرحية العشيق تصور زوجين غير مخلصين لبعضهم البعض ولكنهم في الحقيقة ليسوا كذلك بالفعل.

Keywords

Menace --- Security --- Invader --- Death --- confusion

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Year
From To Submit

2015 (1)