research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Penile lengthening in a child sustained amputation during mass circumcision: A case report
أصيب إطالة القضيب في طفل بتر أثناء ختان جماعي: تقرير حالة

Author: Azzawi M. Hadi
Journal: The Medical Journal of Tikrit مجلة تكريت الطبية ISSN: 16831813 Year: 2008 Volume: 2 Issue: 142 Pages: 120-121
Publisher: Tikrit University جامعة تكريت

Loading...
Loading...
Abstract

Four years old boy sustained mass circumcision when he was 2 year old resulted in amputation of the glans penis and part of the penile shaft. The child present with penile stump just few millimeters above the pubic skin with urethral meatus located at the penoscrotal junction. Fig(1)
We did mobilization of the corpora by detachment of the suspensory ligament through half circumferential incision at the dorsal penile aspect. This incision extended as U shape incision ventrally to the scrotum. We cover the degloved penile shaft with skin flaps taken bilaterally from the pubic skin. Other flap taken from the scrotum to cover an other defect that remains at the ventral area. Fig (2,3,4). Hypospadias left to be performed in a second stage 3 months later.

أصيب فتى من العمر أربع سنوات ختان جماعي عندما كان 2 عاما أسفرت عن بتر حشفة القضيب وجزء من جذع القضيب. الحاضر طفل مع الجذع القضيب ملليمترات قليلة فوق جلد العانة مع الصماخ مجرى البول التي تقع في تقاطع صفني. الشكل (1)
ونحن لم حشد المجاميع من قبل مفرزة من الرباط المعلق من خلال شق 1/2 كفافي في جانب القضيب في ظهري. هذا شق شق توسيع نطاقها حسب شكل U البطني إلى كيس الصفن. نحن تغطي رمح degloved القضيب مع اللوحات الجلد اتخذت ثنائيا من الجلد العانة. رفرف غيرها من التدابير المتخذة من كيس الصفن لتغطية الخلل الأخرى التي لا تزال في منطقة بطني. الشكل رقم (2،3،4). غادر مبال تحتاني التي يتعين القيام بها في مرحلة ثانية بعد 3 أشهر.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Year
From To Submit

2008 (1)