research centers


Search results: Found 3

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Article
The Theme of Loneliness in Harold Pinter’s

Author: Massarra Majid Ibrahim
Journal: Al-Fatih journal مجلة الفتح ISSN: 87521996 Year: 2005 Volume: 1 Issue: 22 Pages: 174-186
Publisher: Diyala University جامعة ديالى

Loading...
Loading...
Abstract

It is generally known that the theme of loneliness is evident in Harold Pinter’s The Caretaker (1959). The main characters of the play are often lonely either by an act of will , or rather due to some malign forces imposed on them .The basic interest of this paper is to shed light on the theme of loneliness as reflected in Pinter’s The Caretaker. Besides , the possibility to overcome one’s lonely condition will be questioned as expressed through the situation of an old tramp and a mentally unbalanced man .


Article
Harold Pinter's Silence: The conflict vanishes
تلاشي الصراع في مسرحية الصمت للكاتب هارولد بنتر

Loading...
Loading...
Abstract

Harold Pinter who is Nobel Laureate for Literature (2005), is well-known as one of the greatest writers in a body of literary work that consists of thirty-two plays, twenty-one film scripts, one novel, and numerous poems. Besides being a productive writer, he has been a director, an actor, and a political activist in the second half of the twentieth century. This paper handles Pinter's characterization in the first one-act play that denotes Pinter's second phase of writing, Silence (1968). The paper hypothesizes that Pinter throughout his second stage of writing has tried to give the impression that the conflict which has been appearing throughout his first stage of writing is vital to get full-life characters. And without such conflict, there will be neither protagonist nor antagonist. Character analysis will be the implement of discussion. The argument concludes that Pinter has used out of touch characters to indicate the idea that conflict is an essential part for life continuation and character's construction.

يعد هارولد بنتر الحائز على جائزة نوبل للآداب عام 5002 أحد اعظم الكتاب بارث ادبي يتألف من 25مسرحية و 52 نص فلم ورواية واحدة وعدد كبير من القصائد. اشتهر أيضا بكونة مخرجا وممثلا وناشطاسياسيا في النصف الثاني من القرن العشرين. يتناول هذا البحث طريقة بنتر في رسم شخوصه فيمسرحية الصمت ) 2691 ( وهي أولى مسرحياته ذات الفصل الواحد ضمن المرحلة الثانية من سيرتهككاتب مسرحي. يبني البحث تحليلة على فرضية ان بنتر وخلال هذه المرحلة كان يحاول إعطاء الانطباعبان الصراع الذي ميز المرحلة الأولى من كتاباته المسرحية حيويا لبناء شخوص تملؤها الحياة. وانهبدون هكذا صراع لم يكن ليوجد ابطال ولا انذال. سيعتمد البحث على تحليل الشخصيات أساسا لتحليله.توصل البحث الى ان بنتر استخدم شخوصا غير اعتياديين لنقل فكرته التي تفيد ان الصراع جوهريلاستمرار الحياه وبناء الشخوص.


Article
Dominance of sexual authority in Pinter's The Homecoming
هيمنة السلطة الجنسية في مسرحية (The Homecoming) للكاتب هارولد بنتر

Author: Khalid Jaber Alogaili خالد جابر عودة
Journal: The islamic college university journal مجلة كلية الاسلامية الجامعة ISSN: 62081997 Year: 2018 Issue: 45 Pages: 63-76
Publisher: Islamic University / Najaf الجامعة الاسلامية / النجف الاشرف

Loading...
Loading...
Abstract

The study aims at pointing out how the only female character in the play Ruth, who came from America to live with her husband's London family gained a dominant position in the family. She could change the entire patriarchal structure of the family via dislocating the father Max from his own place. All male characters except Sam are in a heterosexual struggle. They seek to satiate their unruly sexual desires using several ways to do so. This infirmity paves the way to Ruth to excite these desires by certain physical and oral behaviors. Moreover, she is being sexually desired and not desiring sex. She uses her shrewdness in yielding the male characters. In fact, what maintained Ruth's sexual dominance is the wild sex drives that all males have, and then to fulfill these drives they should offer some concessions, which enable Ruth to ascend and enjoy the central position inside the family. Key words: heterosexuality, sexual drives, sex premonition, dominance

يهدف البحث الى توضيح كيف استطاعت راث الشخصية النسوية الوحيدة في المسرحية والتي قدمت من أمريكا لتعيش مع عائلة زوجها اللندنية أن تحصل موقع الهيمنة في العائلة. استطاعت هذه الشخصية أن تغير التركيبة البطريركية للعائلة من خلال إزاحة الأب ماكس من مكانه في العائلة. تتصارع كل الشخصيات الذكرية عدا سام مع الجنس المغاير وتسعى لإشباع رغباتها الجنسية الجامحة من خلال بعض الوسائل. مهد هذا النقص أو العيب الطريق لراث أن تثير تلك الرغبات بتصرفاتها الجسمانية و الشفهية. فهي مرغوب فيها وليست راغبة للجنس. استخدمت راث فطنتها في إخضاع الشخصيات؛ وما يؤكد هيمنتها الجنسية هو الشهوات الجنسية الجامحة لدى الشخصيات الذكرية ولإشباع هذه الشهوات ينبغي لتلك الشخصيات تقديم بعض التنازلات والتي بدورها مكنت راث من الاعتلاء والتمتع بمركز السيطرة في العائلة

Listing 1 - 3 of 3
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (3)


Language

English (2)

Arabic and English (1)


Year
From To Submit

2018 (1)

2014 (1)

2005 (1)