research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
Serum Oxidant / Antioxidant Parameters in Asthma
مصل الدم المؤكسد / معلمات المضادة للأكسدة في الربو

Loading...
Loading...
Abstract

Numerous disturbances of antioxidant defense mechanisms have been described in asthma. The study was performed on asthmatic patients and healthy non asthmatic control subjects. A total of 127 asthmatic patients (64 symptomatic and 63 asymptomatic, 24 intermittent, 20 with either persistent atopic or persistent non atopic asthma. ) included in the study, and their age range was from 17 to 52 years, and compared to that in 50 healthy controls. Total antioxidant capacity (TAC) was significantly (P<0.0001) lower in asthmatic patients (897 ± 178 µmol/l) as compared to control subjects (1074 ± 207 µmol/l). In addition, TAC serum level was significantly correlated with disease severity. The serum level of malodialdehyde was increased in asthmatic patients compared with that seen in control subjects and correlated with disease severity. The oxidation index was higher in all asthma group (4.92), asymptomatic group (3.63) and symptomatic group (6.39) than in control group (2.08). Uric acid mean serum level was significantly (P<0.0001) lower in asthmatic patients (4.75 ± 1.13 mg/dl) as compared to control (5.71 ±1.13mg/dl) subjects. The mean value of serum albumin was significantly (P<0.0001) lower in asthmatic patients (3.64 ± 0.93 g/dl) than that in control (4.56 ± 0.95 g/dl) subjects. Bilirubin mean serum level was lower in asthmatic patients (0.78 ± 0.17 mg/dl) as compared to control subjects (0.80 ± 0.19 mg/dl). The mean value of lactate was significantly (P<0.0001) higher in asthmatic patients (153.07 ± 19.62 mg/l) than that in control (78.43 ± 23.88 mg/l) subjects. Atopy did not influence the level of oxidant and antioxidant markers that determined in this study in asthmatic patients. Although, lactate as oxidant marker was higher in asthmatic patients, while the antioxidants markers such as uric acid, albumin and bilirubin were lower in asthmatic patients. Asthma severity associated with the oxidant and antioxidant markers in serum of asthmatic patients.

وقد وصفت الاضطرابات العديد من آليات الدفاع المضادة للأكسدة في الربو. أجريت الدراسة على مرضى الربو وصحية مراقبة الربو المواضيع غير. ما مجموعه 127 مرضى الربو (64 العرضية والعديمة الأعراض 63، 24 متقطع، و 20 مع أي من الربو المستمرة التأتبي أو الثابتة غير التأتبي.) التي شملتها الدراسة، وتتراوح سنهم وكان 17 حتي 52 سنة، ومقارنة بما كان عليه في 50 من الاصحاء. إجمالي القدرة المضادة للأكسدة (TAC) ومعنويا (P <0.0001) أقل في مرضى الربو (897 ± 178 μmol / لتر) مقارنة للسيطرة على المواد الدراسية (1074 ± 207 μmol / لتر). وبالإضافة إلى ذلك، ارتبط بشكل كبير مع معاهدة الصداقة والتعاون المصل مستوى شدة المرض. وقد زاد من مستوى المصل من malodialdehyde في مرضى الربو، مقارنة مع تلك التي شوهدت في الضابطة، وترتبط مع شدة المرض. وكان مؤشر أكسدة أعلى في كل مجموعة الربو (4.92)، مجموعة أعراض (3.63)، ومجموعة أعراض (6.39) مما كان عليه في مجموعة المراقبة (2.08). حمض اليوريك يعني مستوى مصل الدم معنويا (P <0.0001) أقل في مرضى الربو (4.75 ± 1.13 ملغ / دسل) مقارنة السيطرة (5.71 ± 1.13mg/dl) الموضوعات. كان متوسط ​​نسبة الزلال في الدم معنويا (P <0.0001) أقل في مرضى الربو (3.64 ± 0.93 جم / دسل) من ذلك في السيطرة (4.56 ± 0.95 جم / دسل) الموضوعات. البيليروبين في المصل يعني مستوى أقل في مرضى الربو (0.78 ± 0.17 ملغ / دل) بالمقارنة مع الضابطة (0.80 ± 0.19 ملغ / دل). بلغت قيمة متوسط ​​اكتات معنويا (P <0.0001) أعلى في مرضى الربو (153،07 ± 19،62 ملغم / لتر) من ذلك في السيطرة (78،43 ± 23،88 ملغم / لتر) الموضوعات. لم تأتب لا تؤثر على مستوى علامات للأكسدة والمضادة للأكسدة التي حددت في هذه الدراسة في مرضى الربو. على الرغم من، وكان اكتات كعلامة للأكسدة أعلى في مرضى الربو، في حين أن علامات المواد المضادة للاكسدة مثل حمض اليوريك، والألبومين والبيليروبين كانت أقل في مرضى الربو. شدة الربو المرتبطة أكسدة وعلامات المضادة للأكسدة في الدم من مرضى الربو


Article
Correlations among Serum Oxidant / Antioxidant Parameters in Asthma
العلاقات المتبادلة بين المؤكسد المصل / معلمات المضادة للأكسدة في الربو

Loading...
Loading...
Abstract

Many studies suggest that levels of oxidative stress are increased in children and in adults with asthma, not only in their lungs but also in the circulation. A total of 127 asthmatic patients (64 symptomatic and 63 asymptomatic, 24 intermittent, and 20 patients with either persistent atopic or persistent non atopic asthma.) included in the study. In all asthma group there was a significant inverse correlation between serum levels of uric acid, albumin, bilirubin, FEV1 and lactate. However, there were a significant positive correlation between uric acid and albumin serum levels; uric acid serum levels FEV1 predicted percent; albumin serum levels and FEV1 predicted percent; albumin and bilirubin serum levels; bilirubin serum levels and FEV1 predicted percent. For all asthma groups, TAC significantly correlated with uric acid, albumin serum levels and FEV1. While there was a significant inverse correlation between TAC and lactate levels. The same pattern of correlations was achieved for the above mentioned parameters in asymptomatic asthma group but with higher significance. There was a significant multiple correlations between TAC, albumin, uric acid, bilirubin, lactate serum levels, and FEV1 in asthmatic group. Treatment of asthma with beclomethasone dipropionate and salbutamol reduced serum MDA and increased TAC mean levels significantly. Although treatment with corticosteroids inhaler and salbutamol for the duration of one month reduced lipid peroxidation and increased TAC significantly, it was still at levels significantly higher for MDA and lower for TAC than healthy control. Thus the treatment may need a longer duration to improve lipid peroxidation or an alternative regimen which is more effective in controlling inflammation may be warranted.

العديد من الدراسات تشير إلى أنه يتم زيادة مستويات الاكسدة في الأطفال والبالغين الذين يعانون من الربو، وليس فقط في الرئتين ولكن أيضا في الدورة الدموية. ما مجموعه 127 مرضى الربو (64 العرضية والعديمة الأعراض 63، 24 متقطع، والمرضى 20 مع أي من الربو المستمرة التأتبي أو الثابتة غير التأتبي.) التي شملتها الدراسة. في كل مجموعة الربو وجود علاقة عكسية بالغة الدلالة بين مستويات المصل من حمض اليوريك، الزلال، البيليروبين، FEV1 واللاكتات. ولكن كانت هناك علاقة ايجابية كبيرة بين مستويات حمض اليوريك، ومصل، ومستويات حمض اليوريك في الدم FEV1 توقع في المئة، ومستويات مصل وFEV1 توقع في المئة، الألبومين ومستويات البيليروبين في المصل؛ البيليروبين مستويات المصل وFEV1 توقع في المئة. لجميع الفئات والربو، ومعاهدة الصداقة والتعاون يرتبط بشكل كبير مع حمض اليوريك، ومستويات مصل وFEV1. في حين كانت هناك علاقة عكسية بالغة الدلالة بين معاهدة الصداقة والتعاون ومستويات اللاكتات. وقد تحقق نفس النمط من العلاقات المتبادلة للمعلمات المذكورة أعلاه في مجموعة أعراض الربو ولكن مع ارتفاع أهمية. كان هناك ارتباط كبير بين معاهدة الصداقة والتعاون متعددة، الزلال، حمض اليوريك، البيليروبين، ومستويات مصل الدم اللاكتات، وFEV1 في مجموعة الربو. خفضت علاج الربو مع ديبروبيونات بيكلوميثاسون وسالبوتامول المصل نجمة داود الحمراء، وزيادة مستويات TAC يعني إلى حد كبير. على الرغم من العلاج مع الاستنشاق القشرية وسالبوتامول لمدة شهر واحد تخفيض دهن بيروكسيدوسي وزادت بشكل ملحوظ معاهدة الصداقة والتعاون، وكان لا يزال عند مستويات أعلى بكثير لنجمة داود الحمراء، وانخفاض لمعاهدة الصداقة والتعاون من مراقبة صحية. وبالتالي قد تحتاج إلى علاج لفترة أطول مدة لتحسين بيروكسيد الدهون أو نظام بديل الذي هو أكثر فعالية في السيطرة على الالتهاب قد يكون له ما يبرره.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

Arabic and English (2)


Year
From To Submit

2007 (2)