research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
An Application Domain Based on General Object Oriented Software Models
مجال تطبيقٍ مستندٍ إلى نماذج برامج كائنية المنحى عامة

Author: Buthainah Fahran Al-Dulaimi بثينة فهران الدليمي
Journal: Journal of College of Education for Women مجلة كلية التربية للبنات ISSN: Print ISSN 16808738 /E ISSN: 2663547X Year: 2013 Volume: 24 Issue: 2 Pages: 553-561
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

Any software application can be divided into four distinct interconnected domains namely, problem domain, usage domain, development domain and system domain. A methodology for assistive technology software development is presented here that seeks to provide a framework for requirements elicitation studies together with their subsequent mapping implementing use-case driven object-oriented analysis for component based software architectures. Early feedback on user interface components effectiveness is adopted through process usability evaluation. A model is suggested that consists of the three environments; problem, conceptual, and representational environments or worlds. This model aims to emphasize on the relationship between the objects and classes in the representational model and the elements in the considered system. Implementing this model on some practical examples is investigated and resulted into promising improvement in software design and understanding.

يمكن تقسيم أي تطبيق برامج في اربعة مجالات مختلفة مترابطة وهي نطاق المشكلة، ونطاق الاستخدام ونطاق التنمية ونطاق النظام. ويراد من منهجية التكنولوجيا المساعدة لتطوير البرمجيات هنا أن تسعى إلى توفير إطار لدراسة الاستنباط مع متطلبات التعيين في وقت التنفيذ. واعتمدت الملاحظات في وقت مبكر على واجهة المستخدم من خلال تقييم فعالية مكونات عملية الاستخدام. ويقترح الانموذج الذي يتكون من البيئات الثلاث؛ المشكلة، المفاهيمية، وبيئات التمثيل أو العالمين. هذا النموذج يهدف إلى التأكيد على العلاقة بين الكائنات والطبقات في النموذج التمثيلي والعناصر في النظام. وقد نفذ هذا النموذج على بعض الأمثلة العملية تم التحقيق فيها وأدت إلى تحسين واعد في مجال تصميم البرمجيات والتفاهم.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic and English (1)


Year
From To Submit

2013 (1)