research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
THE IMPACTS OF PREPOSING AND POSTPOSING STRATEGIES ONINFORMATION IN ENGLISH SENTENCES THE DISTRIBUTION OF

Author: RAWI T. HABEEB
Journal: Journal of Kirkuk University Humanity Studies مجلة جامعة كركوك للدراسات الانسانية ISSN: 19921179 Year: 2007 Volume: 2 Issue: 2 Pages: 7-21
Publisher: Kirkuk University جامعة كركوك

Loading...
Loading...
Abstract

ABSTRACT This paper deals with the relationship between the various strategies of preposing and postposing on the one hand; and the information structure ( given and new ), on the other hand . There are seven strategies used to prepose or postpose certain sentence elements.Each of these strategies has its own information structure . Some of them require that given information precede new information , while others require that new information precede given information . The syntactic reordering of sentence elements may lead to some semantic difficulties for both learners of English and translators.They may find it difficult to produce the precise semantic interpretation resulting from processes of preposing and postposing ;therefore, this study tries to deal with such difficulties. This study is carried out on the sentential level.Besides,only the written language is taken into consideration .The spoken medium falls outside the scope of this study although there are references to prosodic factors here and there throughout the paper.

يتناول هذا البحث العلاقة بين مختلف طرق التقديم والتأخير من ناحية وترتيب المعلومة(المعلومة الجديدة والمعلومة القديمة) من ناحية أخرى. هناك سبع طرق متبعة لتقديم أو تأخير بعض مكونات الجملة لكل واحدة منها ترتيب معلومات خاص بها بحيث يتطلب بعضها وضع المعلومة القديمة قبل المعلومة الجديدة بينما يتطلب الأخر وضع المعلومة الجديدة قبل المعلومة القديمة.وقد يؤدي إعادة ترتيب مكونات الجملة إلى بعض الصعوبات التي قد تواجه متعلمي اللغة الانكليزية والمترجمين منها واليها على حد سواء مما قد يجعل من الصعب عليهم التوصل إلى التفسير الدلالي السليم الناجم عن عمليات التقديم والتأخير.ومن هذا المنطلق تحاول هذه الدراسة تسليط الضوء على مثل هذه الصعوبات.وتتناول هذه الدراسة مستوى الجملة فقط وضمن اللغة المكتوبة فقط أي أن اللغة المنطوقة تقع خارج نطاق هذه الدراسة رغم أن هناك إشارات إليها هنا وهناك في هذه الدراسة.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic and English (1)


Year
From To Submit

2007 (1)