research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Experimental Investigation on the Multi-metallic Cu-Zn Nanofluids Heat Transfer Enhancement and Pressure Losses

Author: Ammar Fakhir Abdulwahid
Journal: Journal of University of Babylon مجلة جامعة بابل ISSN: 19920652 23128135 Year: 2018 Volume: 26 Issue: 2 Pages: 49-61
Publisher: Babylon University جامعة بابل

Loading...
Loading...
Abstract

Metallic nanofluids are suspensions of metallic particles of nanometre size in base fluids. The combination of two kinds of metallic particles mixed at the same volume ratio is known as multi-metallic nanoparticles. These multiple metallic particles of nanometre size were suspended in deionized H2O via the use of ultrasonic vibrators at varying volume fractions as well as variations in the ratios of metallic/metallic particles of nanometre size. In our study the dynamic viscosity, the nanofluid’s heat conductivities were determined for varying temperatures and volume fractions. The coefficient of thermal transmission of the flowing nanofluid in the constant wall heat flux tube were determined experimentally in laminar condition. The results revealed huge thermal transmission enhancement comparison to the base fluids. The pressure loses were illustrated for all nanofluids. The comparisons of the different metallic and multi-metallic types of the nanofluids were showed that Cu nanofluids have a greater coefficient of thermal transmission compared with the Cu-Zn, Zn at equal volume fractions.

النانوفلود المعدنية هي تعليق من الجسيمات المعدنية من حجم نانومتر في السوائل الاساسية. الجمع بين نوعين من الجسيمات النانوية المعدنية بنفس النسب يسمى النانوفلود متعدد الجسيمات النانوويه المعدنية. تم تعليق هذه الجزيئات متعددة المعدن في الماء منزوع الايونات عن طريق استخدام الموجات فوق الصوتية لاحجام جزيئية مختلفة وكذلك الاختلاف في نسبة الجزيئات المعدنية. في هذه الدراسة تم حساب اللزوجة الديناميكية والموصلية الحرارية للموائع النانوية مع اختلاف درجات الحرارة والحجم الجزيئي. تم احتساب معامل انتقال الحرارة للنانوفلوود متدفق في انبوب مع تسليط مصدر حراري ثابت على جدار الانبوب في ظروف الجريان الطباقي. كشفت النتائج عن تحسن كبير في معامل انتقال الحرارة للنانووفلود مقارنة مع الماء وقد تم توضيحه لجميع انواع النانوفلود. وكذلك فقدان الضغط قد تم توضيحه.واظهرت المقارنات بين مختلف انواع النانوفلود ان النحاس لديه معامل انتفال حراري اعلى من باقي انواع النانوفلود.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2018 (1)