research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Diaper Rash Among Infants in Tikrit City
التهاب الحفاض بين الأطفال دون السنة من العمر في مدينة تكريت

Author: Ashoor R. Sarhat عاشور رفعت سرحت
Journal: Tikrit Journal of Pure Science مجلة تكريت للعلوم الصرفة ISSN: 18131662 Year: 2008 Volume: 13 Issue: 2 Pages: 26-28
Publisher: Tikrit University جامعة تكريت

Loading...
Loading...
Abstract

Background: Diaper rash is a common problem among infants.Objectives: Is to shed the light on the it's etiopathogensis of napkin rash and its frequency among Iraqi infants.Patients and method: A cross sectional study carried out in Tikrit teaching hospital in a period of 3 month. It involved one thousand infants under one year of age attending the departments of dermatology and pediatric. A full history and clinical examination were performed for each infant with a problems related to diaper area.Result: Of one thousand infant only 311 infants (31.1%) were have had diaper rash and divided according to the type of the rash to: one hundred twenty eight (128) infants (41.15%) infant had irritant contact dermatitis, ninty one infants (29.26%) had infantile seborrheaic dermatitis, eighty seven infants (27.97%) had candida napkin dermatitis, three infants (0.96%) had psoriasis, the remaining two infants (0.66%) had acrodermatitis enteropathica.Conclusion: Diaper rash is a common problem a among infants in Tikrit city and dermatitis is the commonest cause.

الخلفية: التهاب الحفاض من الأمراض الشائعة عند الأطفال دون السنة من العمر. الأهداف: ومن اجل تسليط الضوء على أسبابها المراضية وترددها بين الأطفال دون السنة من العمر في مدينة تكريت. المرضى والطرق: أجريت هذه الدراسة المقطعية في مستشفى تكريت التعليمي وشملت ألفا من الأطفال دون السنة من العمر الذين راجعوا قسمي أمراض الأطفال والأمراض الجلدية خلال ثلاثة أشهر وهي فترة إجراء الدراسة. وتم اخذ التاريخ المرضي وإجراء الفحص ألسريري التام لكل طفل كان يعاني من التهاب الحفاض. النتائج: من مجموع الألف طفل، كان هناك ثلاثمائة واحد عشر طفلا (31.1%) كان لديهم التهاب الحفاض وتم تقسيمهم اعتمادا على نوع الالتهاب وكالتالي: مئة وثمان وعشرون طفلا (41.15%) كان لديهم اكزيما التماس التخريشي ، وواحد وتسعون طفلا(29.26%) كان عندهم التهاب الجلد الزهمي، سبعة وثمانون طفلا (27.97%) كان عندهم التهاب الحفاض الناجم عن المبيضات، ثلاثة أطفال(0.96%) كان لديهم (صدفية حفاضية)، الأطفال الاثنين الباقين(0.66%) كان لديهم لالتهاب الجلد بعوز الزنك.الاستنتاجات: التهاب الحفاض من الأمراض الشائعة عند الأطفال دون السنة من العمر في مدينة تكريت و أكزيما التماس التخريشي هو الأكثر شيوعا.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2008 (1)