research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Between Absence and Presence: The Female's Position and Possession in Eugene O'Neill'sThe Iceman Cometh
بين الغياب والحضور: المركز وأنثى والإستحواذ يوجين O'Neill'sThe يأتي رجل الثلج

Author: Enas mohammeed Al-Samrai ايناس محمد السامرائي
Journal: Journal Of Al-Frahedis Arts مجلة آداب الفراهيدي ISSN: 26638118 (Online) | 20749554 (Print) Year: 2009 Issue: 1 Pages: 21-33
Publisher: Tikrit University جامعة تكريت

Loading...
Loading...
Abstract

The moment the women's war dust settles, they succeed breaking the tradition to introduce a powerful voice that has changed the literary and the social scene forever. Whether the message has always been positive is controversial. But for Eugene O'Neill, the innovator who influenced the American theatre during one of its momentous periods of development, this issue is tackled from an extremely new and unique treatment. In The Iceman Cometh, one of O'Neill's most significant plays, for instance, O'Neill chose to give the most important female characters no voices of their own. He even deprived them from physical presence onstage. Actually, in an art focuses on a present action in which events are presented not narrated to an audience, this strategy – the use of the absent female – is one avenue worth exploring. Essentially, however, many plays are built round the quest for the absent male, neglecting the profound loss modern drama may play out for the absent female whose presence is always taken for granted. , in order to better understand the concept of the absent female, the female which is central to the dramatic action but never appears on the stage, one needs first to define the nature of the absent character and its unique construction in dramatic literature. This will be section one. absent mother and wife in O'Neill's The Iceman Cometh, their position and possession would be the concern of section two. Despite their absence, the male characters continue to discuss, remember and manipulate them to such an extent that these offstage female characters displace a dominant presence even in their absence. Discussion of the results of the study is found in the conclusion.

لحظة ينقشع غبار الحرب على المرأة، فإنها تنجح كسر التقليد لتقديم صوت قوي غيرت الأدبية والمشهد الاجتماعي إلى الأبد. سواء كانت رسالة إيجابية دائما مثير للجدل. ولكن ليوجين أونيل، المبتكر الذي تأثر المسرح الأمريكي أثناء واحدة من فترات هامة من التنمية، ومعالجة هذه المسألة من علاج جديد للغاية وفريدة من نوعها. في ليأتي رجل الثلج، واحدة من المسرحيات أهم أونيل، على سبيل المثال، اختار أونيل لإعطاء الشخصيات النسائية الهامة لا أصوات خاصة بهم. حتى أنه حرمهم من وجود فعلي على خشبة المسرح. في الواقع، في ويركز على الفن على العمل الحالي الذي يتم لم يرد الأحداث إلى الجمهور، فإن هذه الاستراتيجية - استخدام الأنثى غائبة - هي واحدة جادة جديرة بالاستكشاف. في الأساس، ومع ذلك، يتم بناؤها العديد من المسرحيات جولة السعي للذكور غائبة، لكنها تتجاهل خسارة عميقة الدراما الحديثة قد تلعب بها للإناث غائبة الذين دائما أمرا مفروغا منه الوجود. ، من أجل فهم أفضل لمفهوم الأنثى غائبة، والأنثى وهو أمر أساسي لعمل درامي ولكن يبدو على الساحة أبدا، ويحتاج المرء لأول مرة لتحديد طبيعة شخصية غائبة والبناء الفريد في الأدب المسرحي. وسيكون هذا مقطع واحد. أم غائبة والزوجة في أونيل ويأتي رجل الثلج، فإن موقفهم وحيازة يكون القلق من القسم الثاني. وعلى الرغم من عدم وجودها، لا تزال الشخصيات الذكورية لمناقشة والتذكر والتلاعب بها لدرجة أن هذه الشخصيات النسائية خارج السياق تشريد الحضور الطاغي حتى في غيابهم. تم العثور على مناقشة نتائج الدراسة في الاستنتاج.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2009 (1)