research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Managing Language Learning Difficulties
إدارة صعوبات التعلم اللغة

Author: Nizar Hussein Walie نزار حسين والي
Journal: Journal of Research Diyala humanity مجلة ديالى للبحوث الانسانية ISSN: 1998104x Year: 2010 Issue: 46 Pages: 472-488
Publisher: Diyala University جامعة ديالى

Loading...
Loading...
Abstract

There have been major changes in the theory and practice of second language teaching and learning. These changes have been driven by changes in educational theory and the way we think about language learning. Some of the expected difficulties that may face teachers in various learning situations are the following:1- the students are at different levels.2- the class is very big.3- students keep using their own language.4- lack of cooperation.5- students find difficulty in writing skill.6- students don’t want to talk in class.7- difficulty in understanding the listening tape.8- students – in- groups finish before every body else. Many suggestions, techniques and recommendations are presented as solutions for each difficulty or problem. Different kinds of alternatives are given to overcome language learning difficulties . The alternatives that are presented may help learners in the following:-1-urge students towards the active use of the target language.2-help learners to learn useful language and become better learners.3-provide models of the language they are learning and share their knowledge of real – word tasks.4-improve learning performance and provide a detailed profile of their skills.5-help learners to make connections between the classroom world and the world behind it.

هنالك تغيرات جوهرية في تدريس اللغة الثانية وتعلمها على الصعيد النظري والتطبيقي ، وقد اشتقت هذه التغيرات من خلال تغييرات في النظرية التربوية والطريقة التي نفكر من خلالها بتعلم تلك اللغة بعض الصعوبات المتوقعة التي تواجه المعلمين في مواقف التعلم المختلفة هي كالآتي : 1- التلاميذ من ذوي المستويات المختلفة .2- كبر حجم الصف .3- التلاميذ الذين يستخدمون لغتهم .4- ضعف التعاون .5- التلاميذ الذين يجدون صعوبة في مهارة الكتابة .6- التلاميذ الذين لايريدون التحدث داخل الصف .7- الصعوبة في فهم شريط الاستماع .8- التلاميذ عندما يكونون في مجاميع ينهون واجباتهم أسرع من الآخرين هنالك العديد من المقترحات و الاجراءات والتوصيات التي قدمت كحلول لكل مشكلة او صعوبة ، وهناك أنواع مختلفة من البدائل أعطيت للتخلص من هذه الصعوبات المتعلقة بتعلم اللغة . البدائل المقدمة للمتعلمين يمكن أن تساعدهم في الآتي :1- حث التلاميذ على الاستخدام الفعال للغة المتعلمة .2- مساعدة المتعلمين على تعلم لغة مفيدة وأن يصبحوا أفضل المتعلمين .3- أعطاء نماذج من اللغة التي يتعلمونها ومشاركة الاختبارات الحقيقية في مجالهم المعرفي .4- تحسين أداء التعلم والتزود بلمحة مفصلة عن مهاراتهم .5- مساعدة المتعلمين ليربطوا بين العالم الصفي والعالم الخارجي .

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2010 (1)