research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
The Selective Response Speed Test Relationship with 200m Kayak Achievement during Mental and Physical Bio Cycles
قياس سرعة الاستجابة الانتقائية وعلاقتها بنتائج انجاز 200م تجديف (كاياك) في دورته الذهنية والبدنية الحيوية الشهرية

Author: حيدر مجيد حميد
Journal: journal of physical education مجلة التربية الرياضية ISSN: 20736452 Year: 2018 Volume: 30 Issue: 2 Pages: 647-658
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

The problem of the research lies in the lack of information about mental and physical cycles and their relationship with achievement. The research aimed at identifying the level of physical and mental cycles and their effect on the level of achievement and selective response speed test. the data was collected and treated using proper statistical operations to conclude that there is no relationship between selective response speed results with 200m kayak achievement. The conclusions also showed an effect of biorhythmic cycles specially the physical cycle on the level of achievement.

تضمن البحث على المقدمة واهمية البحث وعرضت مشكلة البحث هو عدم توفر معلومات عن مدى ارتباط القدرات الذهنية بمستوى الانجاز مع معرفة مستويات الايقاع الحيوي البدني والذهني الشهري وتاثيرهما على مستوى الانجاز ومستوى سرعة الاستجابة الادراكية الانتقائية اذ ان لاعبي التجديف نوع (كاياك) وامكانياته في تحقيق مستويات النتائج لها ارتباط في مختلف القدرات وامكانية زيادة او نقصان في هذه القدرات الذهنية ومعرفة مستوى هذا التائير من خلال النتائج التي يحصل عليها الباحث في بحثه وتمثلت تحديد هذه النتائج من خلال مستويات الانجاز البدني المختلفة في الايقاع البدني المرتفع والمنخفض والايقاع الذهني المرتفع والمنخفظ وربطه باختبارات سرعة الاستجابة وكانت أهم هذه النتائج التي تم الحصول عليها في البحث هي بان لا توجد علاقة ارتباط بين نتائج سرعة الاستجابة الانتقائية وعلاقتها بانجاز 200م تجديف (كاياك) لكن ظهر لنا وجود تاثير محدود في مستويات الايقاع الحيوي البدني على مستوى الانجاز.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic (1)


Year
From To Submit

2018 (1)