research centers


Search results: Found 38

Listing 1 - 10 of 38 << page
of 4
>>
Sort by

Article
Design & Implementation of a Mobile Phone Charging System Based on Solar Energy Harvesting

Author: Qutaiba I. Ali,
Journal: Iraqi Journal for Electrical And Electronic Engineering المجلة العراقية للهندسة الكهربائية والالكترونية ISSN: 18145892 Year: 2011 Volume: 7 Issue: 1 Pages: 69-72
Publisher: Basrah University جامعة البصرة

Loading...
Loading...
Abstract

The ability to harvest energy from the environmentrepresents an important technology area that promises toeliminate wires and battery maintenance for many importantapplications and permits deploying self powered devices. Thispaper suggests the use of a solar energy harvester to chargemobile phone devices. In the beginning, a comprehensiveoverview to the energy harvesting concept and technologies ispresented. Then the design procedure of our energy harvesterwas detailed. Our prototype solar energy harvester proves itsefficiency to charge the aimed batteries under sunlight or anindoor artificial light


Article
The Adapted law for supplying contract for Mobil Phone
التكييف القانوني لعقد تجهيز خدمة الهاتف النقال

Author: Ass.lect.Mohummed Adbo-Al-Razak Al-Skouk م. م محمد عبد الرزاق الشوك
Journal: Ahl Al-Bait Jurnal مجلة أهل البيت ISSN: 18192033 Year: 2015 Volume: 1 Issue: 17 Pages: 415-433
Publisher: University of Ahl Al-Bait جامعة اهل البيت

Loading...
Loading...
Abstract

The contract of equipping the services of the cell phone became a necessary contract now days, also the individuals cannot left it up because of the role that the cooperation of the cell phone playing in the society concerning with the commercial and economic relations.In order to the foregoing wards the contract of equipping the services of the cell phone is in the same important of any nominate contract like sale or hiring.In any way the relation which create by the contract of equipping the services of the cell phone can be consider as the most important legal relation in the present times.Whatever we can say that all that importance is an effect to the place of the contract of equipping the services of the cell phone.So we will study the subject of the fitting of the contract of equipping the services of the cell phone divided it in to two sections, the first is talking about the conception the contract of equipping the services of the cell phone by halving it into other two parts one is dealing with definition of the contract of equipping the services of the cell phone and the second is about the properties of the contract of equipping the services of the cell phone, and the second section is including with the equipping of the contract of equipping the services of the cell phone in order to reaching to the valid description for the contract of equipping the services of the cellphone.

لقد أصبح عقد تجهيز خدمة الهاتف النقال في الآونه الأخيرة من العقود الشائعة في الحياة العملية, إذ أن المشترك يستطيع من خلاله أن يحصل على خدمة ضرورية لا يمكن الاستغناء عنها, و تكمن هذه الأهمية في الدور الذي يلعبه هذا العقد في أشباع حاجات المجتمع, فضلاً عما تقوم به شركات الهاتف المحمول من خدمات في تسيير الأجراءات الضرورية لعقد المعاملات الضرورية و الصفقات التجارية وغيرها من الخدمات التي تؤدي بالنتيجة الى تنشيط الحركة التجارية و الاقتصادية في هذا البلد.و من ذلك فإنه يمكننا القول أن تسليط الضوء على موضوع التكييف القانوني لعقد تجهيز خدمة الهاتف النقال و الذي لا يقل أهمية عن العقود الأخرى التي يتداولها الناس في حياتهم اليومية كالبيع و الإيجار و المقاولة يدفعنا إلى التسليم بأن العلاقة العقدية التي تنشأ بين الشركة المجهزة لخدمة الهاتف النقال والمشترك تعد من أهم الروابط القانونية الناشئة من ظهور عقد تجهيز خدمة الهاتف النقال.و يجدر الاشارة الى أن موضوع التكييف القانوني لعقد تجهيز خدمة الهاتف النقال قد أشتمل على عدة محاور فقد قسمنا هذا البحث الى مبحثين نتناول فيهما مفهوم عقد تجهيز خدمة الهاتف النقال من جانب تعريفه و بيان خصائصه و من ثم نعمد الى بيان التكييف لعقد تجهيز خدمة الهاتف النقال من اجل إعطاءه الوصف السليم الخاص به وتحديد القواعد القانونية التي تحكمه.


Article
A Discoursal Study of Mobile Phone Messages
دراسة خطابية لرسائل الهواتف المحمولة

Author: Nashwan Mustafa Al-Sa’ati نشوان مصطفى الساعاتي
Journal: Adab AL Rafidayn اداب الرافدين ISSN: 03782867 Year: 2008 Issue: 49 Pages: 561-588
Publisher: Mosul University جامعة الموصل

Loading...
Loading...
Abstract

تهدف هذه الدراسة إلى تحليل رسائل الهاتف المحمول الآنية بين الأصدقاء في قسمي اللغة الانكليزية والترجمة في جامعة الموصل لتوضيح الخصائص التفاعلية وكيف يستخدم الأشخاص الخطاب المكتوب ويغيرون خطاب النص في رسائل الهاتف المحمول ليوافق حاجاتهم. وسيكون هناك تركيز أيضا على القواعد الخطابية المتبعة وفيما إذا كان هناك فهم كامل لهذه الرسائل (وفيما إذا كان يستطيع المرسلون ان يفهموا هذه الرسائل ).تفترض الدراسة ان الرسائل تتضمن استخدام اللغة غير الرسمية لذلك فان المرسلين نوعا ما سوف لن يتبعوا أي تقاليد لغويه. وعلى أية حال، فان المرسلين سيبقوا على القواعد الخطابية المستخدمة بصورة عامة بين الناس. لذلك سيظهر، وحسب المعلومات المعطاة، أنواع من اخذ الأدوار والتي تحتوي على بداية واستمرارية ونهاية.توصلت الدراسة إلى عدد من النتائج المؤكدة للفرضيات المذكورة. فقد ظهر ان الرسائل معقدة وشخصية وان المرسلين يبتكرون نوعا جديدا من الكتابة له بنيته الخاصة به أثناء اتصالهم مع بعضهم البعض. وان المرسلين نوعا ما قد استخدموا اللغة غير الرسمية. وقد وجد كذلك انه بالرغم من ان خطاب رسائل الهاتف المحمول هامشي ومختصر لكنه كان ينطوي على قواعد خطابية متبعة. فقد كان كل المرسلين يفهمون الرسائل وكان بمقدورهم إرسال واستلام الرسائل على الفور إلى الحد الذي أدى إلى ظهور أنواع مختلفة من اخذ الأدوار وتحديدا التحية والمعلوماتية والاستفهامية والمغلقة.


Article
Assessment of Genetic Effects of Bacterial Cells After Exposure to Mobile Phone Radiation Using RAPD Technique
تقييم التأثيرات الوراثية للخلايا البكتيرية بعد التعرض لأشعة الهاتف النقال باستخدام تقنية RAPD

Author: Ibraheem A. Latif, Adnan F. AL-Azawy, Akeel H. AL-Assie
Journal: Iraqi Journal of Biotechnology المجلة العراقية للتقانات الحياتية ISSN: 18154794 Year: 2013 Volume: 12 Issue: 2 Pages: 63-74
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

Abstract: In this study the random amplified polymorphic DNA (RAPD) technique was used to evaluate the genetic effects of the DNA of Escherichia coli and Staphylococcus aureus bacteria after exposed to various durations (15, 30, and 45 min) of radiofrequency (RF) radiation used in cellular phone communications at a frequency of 900 MHz compared with control (unexposed). Genomic DNA were obtained from all bacterial cells, then amplified individually by RAPD technique with fourteen different 10-mer arbitrary primers. Change in the genome revealed by RAPD technique included variation in band intensity; loss of normal bands and appearance of new bands compared with control. The results display that exposition to various durations of mobile phone radiation induced great changes in RAPD profiles of genomic DNA of bacterial cells compared with control and genomic DNA of E. coli bacteria was more affected than S. aureus. In addition, the results demonstrated that RAPD technique is useful for detection of alterations in the DNA produced by mobile phone radiation.

الخلاصــة:في هذه الدراسة استخدمت تقنيـــة التضاعف العشوائي المتعدد الأشكال لسلســــة الدنا (RAPD) لتقييم التأثيرات الوراثيــــة للحامض النـــووي DNA) )لبكتريا الإشيريشيا القولونية والبكتيريا العنقودية الذهبية بعد التعرض لفترات مختلفة (15، 30، 45 دقيــقة) من الموجات الراديوية المستخدمة في اتصالات الهاتف النقال عند التردد 900 ميغاهيرتز مقارنة مع السيطرة (غير المعرضة). تم الحصول على الجينوم من جميع الخلايا البكتيرية، ضخم باستعمال تقنية RAPD مع واحد وعشرين بادءة عشرية القواعد اعتباطية التعاقب. تضمنت التغيرات في الجنيوم والتي أظهرتها تقنية RAPD التغير في كثافة الحزمة أو فقدان حزم طبيعية وظهور حزم جديدة مقارنة مع السيطرة. اظهرت النتائج ان التعرض لفترات مختلفة لأشعة الهاتف المحمول سبب تغيرات كبيرة في انماط ال RAPD للخلايا البكتيرية مقارنة مع السيطرة وان جينوم بكتيريا الإشيريشيا القولونية كان أكثر تأثرا من البكتيريا العنقودية الذهبية. بالإضافة إلى أن النتائج أثبتت أن تقنية RAPD مفيدة للكشف عن التغيرات في الحامض النووي الديوكسي رايبوزي الناتجة عن إشعاع الهاتف النقال.


Article
Survey on Monitoring Victim Activities by Using Android Mobile Phone
دراسة استقصائية حول مراقبة فعاليات الضحية بأستخدام هاتف الاندرويد

Authors: Ola Basil علا باسل --- Rehab F. Hassan رحاب فليح حسن
Journal: Iraqi Journal of Information Technology المجلة العراقية لتكنولوجيا المعلومات ISSN: 19948638/26640600 Year: 2018 Volume: 9 Issue: 2 اللغة الانكليزية Pages: 119-141
Publisher: iraqi association of information الجمعية العراقية لتكنولوجيا المعلومات

Loading...
Loading...
Abstract

Now a day the android mobile phone became used any time and everywhere in the world. Every person that have android mobile phone can perform much activities. The companies or organizations have more rules, policies and confidence information, so they need some way for monitoring every employee's activities on their mobile phone devices that working there, for detecting any misusing of the mobile phone at the working hours. At the other hand parents whose working for long time needed to know if their kids arrived safely or not to or from school and monitoring different internet activities for their kids. In this survey several researches have been presented for different monitoring systems of android mobile applications, and the most important techniques used for this type of the systems and also drawbacks and strong points of them.

اليوم اصبح هاتف الاندرويد يستخدم في كل زمان ومكان في العالم .كل شخص يملك هاتف الاندرويد يستطيع اداء الكثير من الفعاليات. الشركات والمنظمات لديها قواعد وسياسات ومعلومات سرية لذلك تحتاج الى طريقة محددة لمراقبة فعاليات الموظفين الذين يعملون هناك فيما اذا قاموا بسوء استخدام للهاتف خلال ساعات العمل . وكذلك الاباء الذين يعملون لفترات طويلة يحتاجون للاطمئنان على سلامة وصول ابنائهم من والى المدارس. في هذه الدرسة الاستقصائية تم جمع واستعراض عدة ابحاث لتوضيح انظمة مراقبة هواتف الاندرويد واهم التقنيات المستخدمة بهذا النوع من الانظمة مع بيان نقاط الضعف والقوة لها.

Keywords

Android --- Victim --- GPS --- Smart phone


Article
Evaluation of 900 mhz mobile phone effects on palate and tooth germ development in mouse embryo (histological & immunohistochemical study)

Authors: Faten H. Berto فاتن بيرتو --- Athraa Y. Al-Hijazi عذراء يحيى الحجازي
Journal: Journal of baghdad college of dentistry مجلة كلية طب الاسنان بغداد ISSN: 16800087 Year: 2012 Volume: 24 Issue: 2 Pages: 39-46
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

Background Mobile telephones, sometimes called cellular phones (GSM, Global System for Mobile Communication)or handies, are now an integral part of modern telecommunications. In some parts of the world, they are the mostreliable or only phones available. In others, mobile phones are very popular because they allow people to maintaincontinuous communication without hampering freedom of movement.This study was carried out to evaluate theeffects of 900 MHz mobile phone on palate and tooth germ development in mouse embryo for the period of (16thday, 18th day intrauterine life and one day postnatal life).Materials and Methods Thirty pregnant Bulb-c Albeno Swiss female mouse (2-3 months of age, 100-125 gm of weight),were used in the present experiment. Those mice were divided into three groups. The first group consisted of 6pregnant mice were assigned as a control group. The second group consisted of 12 pregnant mice were exposed tomobile phone radiation for 60 minutes daily and the third group consisted of 12 pregnant mice were exposed tomobile phone radiation for 120 minutes daily starting from the zero day of gestation till the day of scarification. Theembryos of mice; were obtained at different period of gestation (At 16th day I.U.L., 18th day I.U.L.,and One day oldpostnatal period).Results Histological examination and immunohistochemical evaluation for CD34 expression were done for all animalsincluding control group showed that mobile phone (EMF radiation) with 900 MHz in short exposed period (one hour)can stimulate tooth germ cells as it was shown,an early appearance of tooth germ in cap stage at 16th day I.U.L andpositive expression of CD34 marker on dental tissue.Conclusion In this study we investigated an important point that the effects of mobile phones concerned onmesenchymal germ cell rather than ectodermal germ cell which represented by positive reaction of CD34 onmesenchymal cell of dental sac ,bone and cartilage. Increment in time exposure to EMF radiation emitted frommobile phone for 2 hours duration showed retardation in tooth development with obvious reduction in size of themice.


Article
Influence of Mobile Phone Electromagnetic Field Exposures on Pseudomonas Aeruginosa and Staphylococcus Aureusinvitro

Authors: Brooj Muhammmed Irzouki بروج محمد رزوقي --- Ismail Ibrahim Latif اسماعيل ابراهيم لطيف --- Amer D.Majeed عامر داود مجيد
Journal: Diyala Journal of Medicine مجلة ديالى الطبية ISSN: 97642219 Year: 2013 Volume: 5 Issue: 2 Pages: 54-62
Publisher: Diyala University جامعة ديالى

Loading...
Loading...
Abstract

Background: Mechanism underlying the lethal effect of microwave radiation on microorganisms are yet to be discovered. Some researchers hypothesized that electromagnetic waves can increase the target temperature and destroy life.Objectives: The aim of this study was to determine the impact of cell phone radiation on bacteria that cause otitis media.Materials and Methods: Two bacterial isolates were selected from cases of inflammation of the middle ear(otitis media). Pseudomonas aeruginosa and Staphylococcus aureus, isolates were exposed to electromagnetic waves emitted from mobile. After the incubation period, the absorbance was measured to determine the degree of turbidity by using spectrophotometer on the wavelength 400nm.Results: It was found that is no effect of mobile radiation up to six minutes of exposure to both bacterial Species, but influence began after the six minutes and increased influence directly proportional to the time. Effective dose 50 of Staphylococcus aureus was 11.5 minutes while for Pseudomonas aeruginosa was 14.2 minutes. Conclusions: The radiofrequency of cell phone effects on the bacteria depend on the following factors: the exposure time to mobile radiation, water content and increasing temperature, breaking protein molecule.


Article
Legal regulation of contract mobile phone
التنظيـم القانوني لعقـد الهاتـف النقـال

Author: hawra ali haseen حـوراء علي حسيـن
Journal: Risalat al-huquq Journal مجلة رسالة الحقوق ISSN: 20752032 Year: 2015 Volume: 7 Issue: 1 Pages: 306-327
Publisher: Kerbala University جامعة كربلاء

Loading...
Loading...
Abstract

There is no doubt that the ongoing developments in the field of telecom munications has followed the emergence of mobile phones service which Been used by the majority of the consumers as necessity of modern life.It's play an influential role in the emergence of legal problems and cases –so the contract of mobile phone draw our attention in the concepts of its legal system. That is to say, its legal nature, system of granting licenses to mobile phone companies, and its effects of breach of legal obligations.

لاشك إن التطورات المستمرة في مجال الاتصالات قد تابعها ظهور خدمة الهواتف المتنقلة والتي أصبحت تستعمل لدى شريحة واسعة من المستهلكين واضح لهم هذه الخدمة لست من الكماليات بل ضرورة ملحة تستوجبها الحياة المعاصرة وقد كان لاستعمال المستهلكين لهذه الوسيلة المهمة من وسائل الاتصالات دورا مؤثرا في بروز قضايا ومشاكل قانونية جديدة تحتاج الى تغطيتها ومعالجتها قانونيا ومن القضايا القانونية المهمة والرئيسية التي لفتت اهتمامنا في مجال عقد الهواتف النقالة هي ماهية النظام القانوني لعقد الهواتف النقالة وقد رأينا من الضروري معالجة الموضوع من خلال ثلاثة مباحث تطرقنا في المبحث الأول ماهية عقد الهواتف النقالة وطبيعتها القانونية أما في المبحث الثاني فقد ارتأينا البحث في نظام منح التراخيص لشركات الهاتف النقال أما في المبحث الثالث تناولنا أهم الآثار المترتبة عن الإخلال بالالتزامات القانونية لعقد الهواتف النقالة واختتمنا البحث بأهم الاستنتاجات التي توصلنا إليها.


Article
Integration of Mobile Phones Into LAN Environment

Authors: Mohammed Dhiyaa Al-Qassar --- Hamid M. Ali
Journal: Journal of Engineering مجلة الهندسة ISSN: 17264073 25203339 Year: 2009 Volume: 15 Issue: 4 Pages: 4122 -4141
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

The aim of this paper is to integrate mobile phones into LANs by connecting the two parties and providing the mobile with a transparent access to the services and resources hosted by the LAN. Quick assessment of the typical related approaches for accessing LAN (like WLAN and Bluetooth BNEP) shows that they are inappropriate for mobile phones. The paper further inspects the LAN access approach based on Bluetooth PAN Profile and marking up its potential drawbacks. A modified approach is proposed and implemented by altering the access nature or model from peer-to-peer communication to a client/server service providing, and switching from BNEP to RFCOMM protocol.

يهدف البحث لتكامل الهاتف النقال مع شبكات الحاسوب المحلية LAN عن طريق ربطهما معا وتمكين الهاتف النقال من الوصول بشفافية للخدمات والموارد التي توفرها وتستضيفها الشبكة المحلية. ان التقييم السريع للطرق المتبعة في الربط مع الشبكة المحلية (مثل WLAN و Bluetooth BNEP) يظهر عدم ملائمتها للهاتف النقال. يعمد البحث الى تحليل طريقة الربط المعتمدة على Bluetooth PAN Profile ومن ثم يؤشر النقاط التي تحول دون ملائمتها للهاتف النقال. يلي ذلك طرح تعديلات مقترحة على الطريقة المذكورة وذلك من خلال استبدال نموذج ند-لند بنموذج خادمعميل واستبدال بروتوكول BNEP ببروتوكول RFCOMM وتصميم وتطبيق نضام يعتمد هذه التعديلات.

Keywords

Mobile Phone --- LAN Environment --- Bluetooth --- PAN --- Symbian OS --- S60


Article
DESIGN AND IMPLEMENTATION OF FPGA BASED MOBILE PHONE CONTROLLER
تصميم وتنفيذ الهاتف المتنقل كمسيطر بأستخدام مصفوفة البوابات القابلة للبرمجة موقعيا

Authors: Ammar Hussein Mutlak --- Siraj Qays Mahdi --- Muthna Jasim Fadhil
Journal: AL-TAQANI مجلة التقني ISSN: 1818653X Year: 2012 Volume: 25 Issue: 1 Pages: E 95-E 109
Publisher: Foundation of technical education هيئة التعليم التقني

Loading...
Loading...
Abstract

The work presented in this paper concerned with the design of a new remote control system, which can be used for controlling the on/off of home/office devices using mobile phone. The design consist of two main parts, the first part is a remote mobile phone used to select the home/office mobile and choose the selected tone code (0-9, *, #) from the user according to the selected device. The second part consist of a practical design which contains the fixed mobile phone connected with Dual Tone Multiple Frequency (DTMF) detector, delay and answer circuit and decoder to complete the function of responding the calling and analyze the tone code for control the selected device depending on tone analyzer of DTMF. The practical design which consists of DTMF, decoder and flip flops was implemented using Field Programming Gate Array (FPGA). The system has been worked in high speed action when implemented in Spartan FPGA package and good results have been recorded

العمل المقدم في هذا البحث يهتم بتصميم نظام حديث للسيطرة والتحكم عن بعد, ويستخدم للسيطرة على اجهزة الاشتغال والاطفاء للبيت او المكتب بأستخدام الهاتف الجوال. التصميم يتألف من جزئيين رئيسين: الاول يشمل هاتف جوال بعيد يستخدم لأختيار جهاز البيت المكتب واختيار رمز النغمة (0-9, *, #) من المستخدم طبقا للجهاز المختار. الجزء الثاني يشمل الجزء العملي ويحتوي على هاتف جوال ثابت مرتبط بكاشف تردد النغمة الثنائية المتعدد (DTMF) , دائرة التأخير والجواب وجهاز فك الرموز لأكمال وضيفة الاستجابة للأتصال وتحليل رمز النغمة الثنائية المتعدد. التصميم العملي الذي يشمل كاشف تردد النغمة, جهاز فك الشفرة تم تنفيذه بأستخدام مصفوقة البوابة المبرمجةSpartan) ). عند تشغيل النظام تم الحصول على السرعة العالية بأستخدام مصفوفة البوابة المبرمجة وتم تسجيل النتائج الجيدة.

Listing 1 - 10 of 38 << page
of 4
>>
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (38)


Language

English (18)

Arabic (14)

Arabic and English (6)


Year
From To Submit

2019 (3)

2018 (4)

2017 (5)

2016 (3)

2015 (6)

More...