research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
A Survey Study of the Syllabuses of English used in Iraq ( 1873 – 2003 A.D.)
دراسة مسحية لمناهج اللغة الإنجليزية استخدمت في العراق (1873 - 2003 م.)

Author: Natiq Taha Abdul – Kareem ناطق طه عبدالكريم
Journal: Journal of Research Diyala humanity مجلة ديالى للبحوث الانسانية ISSN: 1998104x Year: 2009 Issue: 34 Pages: 36-50
Publisher: Diyala University جامعة ديالى

Loading...
Loading...
Abstract

Logically , the past is the foundation on which the present is erected. So ,it is useful to know something about the history of the English teaching materials which were used in Iraq in the previous historical eras. This interest came from an article wrote by Al – Hamash on IDELTI Journal (4) in 1975. Al – Hamash mentions that a great deal of dissatisfaction with the result of teaching English in Iraq is attributed to the textbooks used. This article made the researcher curious and eager to know something about the syllabuses used at that time. Therefore , the efforts were made to delve deeply in the history for this purpose. To trace the history of the Iraqi syllabuses from the year 1873 A.D. to 2003 A.D. is something uneasy nowadays due to the present situation engendering from the American occupation ; the situation is insecure which limits the action of any researcher , most of the documents were looted or burned , and the devastation is everywhere in the state institutions. All these have their impression. Private efforts were made to obtain some documents from those who had their primary education in the 1930s and 1940s and from those who have private libraries , but most of the efforts were in vain. So , the lack of documentation in this field constitutes the problem. It is hoped that such a documentary work will be useful to all educationists especially the syllabus – designers , and at the same time it will fill the gap in historical documentation in this field.

منطقيا، في الماضي هو الأساس الذي شيد في الوقت الحاضر. لذلك، فإنه من المفيد أن نعرف شيئا عن التاريخ من مواد التدريس الإنجليزية التي استخدمت في العراق في العهود التاريخية السابقة. وجاء هذا الاهتمام من مقال كتب بواسطة Al - حمش في مجلة IDELTI (4) في عام 1975. AL - حمش يذكر أن ويعزى قدر كبير من عدم الرضا عن نتيجة لتدريس اللغة الإنجليزية في العراق على هذه الكتب المستعملة. جعلت هذه المادة الباحث غريبة وحريصة على معرفة شيء عن المناهج المستخدمة في ذلك الوقت. ولذلك، كانت الجهود التي بذلت لتغوص عميقا في التاريخ لهذا الغرض. لتتبع التاريخ من المناهج العراقية من 1873 م إلى عام 2003 ميلادي هو شيء غير مستقر في الوقت الحاضر بسبب الوضع الحالي توليد من الاحتلال الأميركي، وكان الوضع غير آمن مما يحد من عمل أي باحث، ونهبت معظم الوثائق أو أحرق، والدمار في كل مكان في مؤسسات الدولة. كل هذه لديها الانطباع لديهم. وبذلت جهود خاصة للحصول على بعض الوثائق من أولئك الذين لديهم تعليمهم الابتدائي في 1930s و 1940s و من أولئك الذين لديهم مكتبات خاصة، ولكن معظم الجهود باءت بالفشل. لذلك، عدم وجود وثائق في هذا المجال يشكل مشكلة.ومن المؤمل أن مثل هذا العمل الوثائقي وسوف يكون من المفيد لجميع المربين وخاصة المنهج - المصممين، و في الوقت نفسه أنها سوف سد الفجوة في الوثائق التاريخية في هذا المجال.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2009 (1)